•   Strategies and Customer Management SEL4LZ103A-3009 16.01.2023-17.03.2023  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Strategiat ja myynnin johtaminen –moduulissa opiskelija ymmärtää kilpailu- ja asiakasstrategian valinnan merkityksen ja seuraamukset yrityksen toiminnalle, perehtyy yritysten geneerisiin strategiavaihtoehtoihin ja oppii keinoja kilpailuedun ja asiakasarvon saavuttamiseksi. Opiskelija ymmärtää johtamisen merkityksen yrityksen ja asiakasstrategioiden toteuttamisessa sekä asioiden että ihmisten johtamisen näkökulmasta.
    Moduuli koostuu myynnin johtaminen ja strategiat -osioista.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Perusopinnot on suoritettu ennen tämän moduulin suorittamista.
    Moduuli koostuu strategiat ja myynnin johtaminen -osioista. Suositellaan molempien osien suorittamista samaan aikaan.
    Sisältö
    Moduulin keskeisiä sisältöjä ovat:
    • strategian ja myynnin johtamisen iso kuva
    • yrityksen toimintaympäristö ja tulevaisuuden ennakointi
    • geneeriset kilpailustrategiavaihtoehdot ja kasvustrategiat
    • arvoketju, jakelijat ja erilaiset yhteistyömuodot
    • asiakasstrategiat ja analyysityökalut ja asiakkuuksien hoitomallit
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    • tietää keskeiset strategiaan liittyvät käsitteet
    • osaa etsiä itsenäisesti tietoa toimintaympäristöön muutoksiin liittyen
    • tietää keskeiset kilpailustrategiavaihtoehdot ja kasvustrategiat
    • tietää asiakkuuksien johtamisen prosessin
    • tietää asiakasstrategioihin ja niiden analysointiin liittyvät käsitteet
    • tietää arvoketjuun ja jakelijoihin liittyvät käsitteet
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    • osaa analysoida yrityksen kilpailuetua
    • ymmärtää kilpailustrategian kehittämisen merkityksen ja strategiaprosessin eri vaiheet
    • ymmärtää toimintaympäristön muutokset ja miten niitä hyödynnetään strategian kehittämisessä
    • ymmärtää asiakkuuksien johtamisen prosessin vaiheet
    • ymmärtää asiakasstrategioiden roolin asiakkuuksien kehittämisessä
    • ymmärtää arvoketjuun ja jakelijoihin liittyvien päätösten merkityksen yrityksen kannattavuudessa ja strategiatyössä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    • osaa kehittää yrityksen ja yksikön strategiaa innovatiivisesti ja analysoida strategian toteutettavuutta ja riskejä
    • osaa kriittisesti arvioida erilaisia kilpailustrategiavaihtoehtoja
    • osaa hyödyntää erilaisia aineistoja tulevaisuuden ennakoimiseksi ja muodostaa näistä mahdollisuuksia yrityksen liiketoiminnan kannalta
    • osaa asiakkuuksien johtamisen prosessin
    • osaa hyödyntää asiakasstrategioita kannattavien asiakkuuksien kehittämisessä
    • osaa arvioida arvoketjuun ja jakelijoihin liittyvien päätösten merkitystä yrityksen kannattavuudessa ja strategiatyössä

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    16.01.2023 - 17.03.2023

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 13.01.2023

    Ryhmä
    • CONTACT
    • LZ5B
    • LZ5A
    Opettaja

    Riku Hytönen, Pirjo Purovesi

    Paikkoja

    15 - 45

    Koulutus

    MYYNTI Degree Programme in Professional Sales

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5