•   Development of Sales Oriented Organisation SAL4HM002-3006 24.03.2025-16.05.2025  5   (EVENING, ...) +-
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.
    Sisältö
    - Myyntiorganisaation kehittäminen ja johtaminen
    - Myyntiorganisaation motivoiminen
    - Myynnin ja markkinoinnin integraatio
    - Organisaatioiden rakenteet ja toimintamallit myynnin näkökulmasta
    - Myynnin ja asiakaspolkujen prosessit organisaatiossa
    - Myynnin strateginen kehittäminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tietää myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osin selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa sekä keskeiset strategisen myynnin tekijät.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata myynnin strategista roolia ja sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit ja pystyy kehittämään niitä ja strategista myyntiä organisaatiossa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa hyvin määritellä myynnin strategisen roolin ja sen merkityksen myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet myyntisuuntautuneen organisaation rakenteiden ja toimintojen arviointiin ja kehittämiseen. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa ja pystyy kehittämään sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Online-kurssi. Yksilötehtäviä, keskusteluja ja luentoja.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali on koottu Moodleen.

    Työelämäyhteydet

    Yksilötehtävänä osallistujat tekevät valitsemansa organisaation kehittämissuunnitelman.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kurssi on suomenkielinen, mutta oppimateriaali on pääosin englanninkielistä.

    Ajoitus

    24.03.2025 - 16.05.2025

    Oppimistehtävät

    Kurssin aiheet: 1. Johdatus kurssiaiheisiin sekä lopputehtävään 2. Asiakassuuntautunut myyntiorganisaatio 3. Kuinka organisaatiot kehittävät arvoa asiakkaalle 4. Sales enablement & AI 5. Myyntikulttuurin rakentaminen organisaatioissa 6. Kuinka (myynti)organisaation muutosta johdetaan 7. Tulevaisuuden myyntiorganisaatio 8. Loppuyhteenveto

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 21.03.2025

    Aikataulu

    Kevään jälkimmäinen periodi

    Ryhmä
    • EVENING
    • ONLINE
    • MASALF
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Ahotointi-mahdollisuus Haaga-Helian ohjeistuksen mukaisesti.

    Opettaja

    Riku Hytönen

    Paikkoja

    31 - 60

    Arviointitavat

    Kehittämissuunnitelma max. 76 pistettä
    Aktiivisuus online-opetuksessa max. 24 pistettä
    Kokonaispisteet: max 100 pistettä

    Pisteet/arvosana: -39/0, 40-49/1, 50-61/2, 62-74/3, 75-87/4, 88-100/5

    Arviointi 1-5

    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osittain selittää keskeiset rakenteet ja tekijät, jotka edistävät myyntiorientoituneen organisaation kehittymistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa organisaation myyntiprosessit sekä strategisen myynnin keskeiset tekijät.

    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata myynnin strategisen roolin ja merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää keskeiset rakenteet ja tekijät, jotka vaikuttavat myyntiorientoituneen organisaation kehittämiseen ja johtamiseen. Opiskelija tunnistaa myynnin prosesseja ja osaa kehittää niitä sekä strategista myyntiä organisaatiossa.

    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa määritellä myynnin strategisen roolin ja merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet arvioida ja kehittää myyntiorientoituneen organisaation rakenteita ja toimintoja. Opiskelija tunnistaa organisaation myyntiprosesseja ja osaa kehittää sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.

    Koulutus

    LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5