•   Digital Marketing Communication and Sales SAL2VM201-3008 22.08.2022-16.12.2022  5   (VM3, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    I modulen utvecklar den studerande sina kunskaper inom följande områden: försäljning, kundupplevelse, marknadsföring, branding, kommunikation, multikanalstrategi, utnyttjande av digitala verktyg samt informera, kommunicera och påverka människor med hjälp av visuella medier. Modulens innehåll förverkligas inom ramen för terminsprojekten och stöder evenemangs- eller försäljningsprojektet. (not translated)
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Den här modulen utgör en del av yrkesstudierna på 2. nivån inom Borgå Campus kompetensbaserade läroplan. I modulen utvecklar den studerande sina kunskaper inom följande områden: försäljning, kundupplevelse, marknadsföring, branding, kommunikation, multikanalstrategi, utnyttjande av digitala verktyg samt informera, kommunicera och påverka människor med hjälp av visuella medier. Modulens innehåll förverkligas inom ramen för terminsprojekten och stöder evenemangs- eller försäljningsprojektet. (not translated)
    Sisältö
    Teorier, modeller och verktyg för försäljning och marknadsföring (3. och 4. terminen)
    Kundrelationer, kundkategorisering och –lönsamhet (3. terminen)
    Marknadskommunikation och branding (3. och 4. terminen)
    Försäljning och marknadsföring på nätet, multikanalstrategi (3. och 4. terminen)
    Visuell kommunikation och grafisk design
    Försäljnings- och marknadsföringsanalyser (3. och 4. terminen)
    Avtals- och marknadsföringslag, integritetsskyddslag (3. terminen) (not translated)
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Den studerande kan namnge några grundbegrepp inom försäljning och marknadsföring och kan delvis tillämpa dessa. Han/hon kan fungera i projekt som en del av gruppen. Den studerande klarar av att identifiera kundernas behov och målen med försäljningen och marknadsföringen endast om han/hon får hjälp av andra. Den studerande känner till avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp men kan inte använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande känner till grunderna i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetiken. Han/Hon har någon kunskap om avtalsrätten men tillämpningen är svag. Han/hon känner till vad integritetsskyddsförordningen är. Han/hon behöver hjälp med att planera, designa och realisera visuell kommunikation. Han/hon utför uppgifter som anförtrotts honom/henne som en del av den övriga gruppen. Den studerande har svårt att utvärdera marknadsförings- och försäljningsresultaten. (not translated)
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Den studerande behärskar en del av marknadsföringsbegreppen. Han/hon förstår i viss mån olika kommunikationsstilar och kan välja lämpliga kommunikationskanaler. Den studerande kan fungera som en del av ett större nätverk och klarar av att skapa marknadsföringsplaner i samarbete med andra aktörer. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande har goda kunskaper i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetik och kan tillämpa dem i vardagliga situationer. Han/Hon har goda kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp enkla avtal samt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon är medveten om på vilket sätt integritetsskyddsförordningen påverkar marknadsföringen. Han hon kan planera, designa, realisera, analysera och utvärdera visuell kommunikation i olika sammanhang, Han/hon deltar ganska aktivt i projektgruppens verksamhet och kan också agera självständigt i olika skeden av processen. Den studerande klarar av att skapa grundläggande innehåll åt utvalda målgrupper. Han/hon kan analysera marknadskommunikationens effekter med hjälp av lämpliga verktyg. (not translated)
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Den studerande behärskar utmärkt begreppen inom marknadskommunikation. Han/hon kan på egen hand göra upp en kommunikationsplan, kan välja lämpliga kanaler inom marknadskommunikation, samt välja lämplig stil. Han/Hon uppvisar ett kreativt och analytiskt förhållningssätt till kommunikation och design av visuella medier. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande kan genom att tillämpa lagen lösa problem gällande konsumentskydd och marknadsföringsetik. Han/Hon har utmärkta kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp fungerande avtal samt kritiskt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon kan föreslå åtgärder i organisationens verksamhet som integritetsskyddsförordningen orsakar. Den studerande deltar aktivt i gruppens arbete och i den kreativa processen, kan agera självständigt, samt stöder vid behov andra i gruppen. Han/hon kan skapa intressant och meningsfullt innehåll åt målgruppen. Den studerande har ypperliga färdigheter i att analysera och tolka effekterna och resultaten av marknadskommunikationen. (not translated)

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    • Undersökande inlärning
    • Ömsesidigt lärande
    • Läsecirklar
    • Föreläsningar (närundervisning, gästföreläsningar)


    Juridiikan osuus suoritetaan suomeksi. Osuudessa käytetään samoja opetusmenetelmiä. (not translated)

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Se Moodle (not translated)

    Työelämäyhteydet

    Tredje terminens projekt (not translated)

    Toimipiste

    Porvoo Campus

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Se Moodle
    Juridiikan tentti (not translated)

    Opetuskieli

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Ryhmä
    • VM3
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Näyttö tai opinnollistaminen (not translated)

    Opettaja

    Kirsi Ola, Marina Karlqvist, Maria Vickholm

    Paikkoja

    15 - 30

    Arviointitavat

    Vitsord 1
    Den studerande kan namnge några grundbegrepp inom försäljning och marknadsföring och kan delvis tillämpa dessa. Han/hon kan fungera i projekt som en del av gruppen. Den studerande klarar av att identifiera kundernas behov och målen med försäljningen och marknadsföringen endast om han/hon får hjälp av andra. Han/hon behöver hjälp med att planera, designa och realisera visuell kommunikation. Han/hon utför uppgifter som anförtrotts honom/henne som en del av den övriga gruppen. Den studerande har svårt att utvärdera marknadsförings- och försäljningsresultaten. Den studerande känner till avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp men kan inte använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande känner till grunderna i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetiken. Han/Hon har någon kunskap om avtalsrätten men tillämpningen är svag. Han/hon känner till vad integritetsskyddsförordningen är.

    Vitsord 3
    Den studerande behärskar en del av marknadsföringsbegreppen. Han/hon förstår i viss mån olika kommunikationsstilar och kan välja lämpliga kommunikationskanaler. Den studerande kan fungera som en del av ett större nätverk och klarar av att skapa marknadsföringsplaner i samarbete med andra aktörer. Han/Hon kan planera, designa, realisera, analysera och utvärdera visuell kommunikation i olika sammanhang, Han/hon deltar ganska aktivt i projektgruppens verksamhet och kan också agera självständigt i olika skeden av processen. Den studerande klarar av att skapa grundläggande innehåll åt utvalda målgrupper. Han/hon kan analysera marknadskommunikationens effekter med hjälp av lämpliga verktyg. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande har goda kunskaper i konsumentskyddslagen och marknadsföringsetik och kan tillämpa dem i vardagliga situationer. Han/Hon har goda kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp enkla avtal samt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon är medveten om på vilket sätt integritetsskyddsförordningen påverkar marknadsföringen

    Vitsord 5
    Den studerande behärskar utmärkt begreppen inom marknadskommunikation. Han/hon kan på egen hand göra upp en kommunikationsplan, kan välja lämpliga kanaler inom marknadskommunikation, samt välja lämplig stil. Han/Hon uppvisar ett kreativt och analytiskt fo?rha?llningssa?tt till kommunikation och design av visuella medier. Den studerande deltar aktivt i gruppens arbete och i den kreativa processen, kan agera självständigt, samt stöder vid behov andra i gruppen. Han/hon kan skapa intressant och meningsfullt innehåll åt målgruppen. Den studerande har ypperliga färdigheter i att analysera och tolka effekterna och resultaten av marknadskommunikationen. Den studerande använder avtals- och marknadsföringsjuridikens centrala begrepp rätt och kan använda dem självständigt i rätt sammanhang. Den studerande kan genom att tillämpa lagen lösa problem gällande konsumentskydd och marknadsföringsetik. Han/Hon har utmärkta kunskaper i avtalsrätt och kan göra upp fungerande avtal samt kritiskt utvärdera innehållet i avtalen. Han/hon kan föreslå åtgärder i organisationens verksamhet som integritetsskyddsförordningen orsakar. (not translated)

    Koulutus

    VIMA Degree Programme in Sales and Visual Marketing

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5