•   Marketing Communication 2 SAL2RM206-3010 16.01.2023-19.05.2023  5   (RM4, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Moduulissa kehitetään seuraavia osaamisalueita: viestintä- ja argumentaatio-osaaminen, analyyttinen ajattelu, arvon luonti ja asiakaskokemuksen hallinta. Moduulin sisällöt toteutetaan lukukausiprojekteissa ja tukevat tapahtuma- tai myyntiprojektia.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Tämä moduuli on osa ammattiopintoja Porvoo Campuksen osaamisperusteisessa opetussuunnitelmassa.
    Sisältö
    • Sisältömarkkinointi
    • Brändit markkinoinnissa
    • Myynnin ja markkinoinnin analysointi, budjetointi ja seuranta
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija osaa mainita muutamia markkinointiviestinnän peruskäsitteitä ja osaa osittain soveltaa niitä. Hän pystyy tunnistamaan kohderyhmän tarpeita ja markkinointiviestinnän tavoitteita vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee apua projektiin liittyvien markkinointiviestinnän kanavien valinnassa ja markkinointiin liittyvän sisällön tuotannossa. Hän osaa heikosti arvioida markkinointiviestinnän tuloksia. Opiskelija suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelijalla on melko hyvä käsitys markkinointiviestintään liittyvistä käsitteistä ja ilmiöistä. Hän pystyy tunnistamaan ja kuvailemaan kohderyhmän tarpeita ja markkinointiviestinnän tavoitteita jossain määrin. Opiskelija osaa valita projektiin soveltuvat markkinointiviestinnän kanavat ja ymmärtää markkinointiin liittyvän sisällöntuotannon perusperiaatteet. Hän osaa analysoida markkinointiviestinnän vaikutuksia soveltuvilla työkaluilla. Hän osallistuu melko aktiivisesti projektiryhmän toimintaan ja osaa toimia myös itsenäisesti prosessin eri vaiheissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelijalla on erittäin hyvä käsitys markkinointiviestintään liittyvistä käsitteistä ja ilmiöistä. Hän pystyy analysoimaan ja arvioimaan kohderyhmän tarpeita ja markkinointiviestinnän tavoitteita ammattimaisesti. Opiskelija osaa valita projektin kannalta tarkoituksenmukaisimmat markkinointiviestinnän kanavat ja tuottaa mielekästä ja kohderyhmälle merkityksellistä sisältöä niihin. Hän kykenee analysoimaan ja arvioimaan markkinointiviestinnän vaikutuksia soveltuvilla työkaluilla. Opiskelija osallistuu proaktiivisesti ryhmän työskentelyyn, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.
    Lisätiedot
    Ohjaajat: Annika Konttinen ja Anu Seppänen

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
    - lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
    - itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku sekä sertifikaatin suorittamiseen ja tenttiin valmistautuminen)
    - projektityö brändianalyysin tai muun markkinointiviestintään kuuluvan teeman muodossa (yksilötyö)
    - käytännön markkinointitoimenpiteisiin liittyvä sisällöntuotanto (ryhmätyö)

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
    Online -tutoriaalit
    Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
    Sosiaalisen median kanavat
    Ohjaajan omat materiaalit

    Työelämäyhteydet

    Caseyritys valitaan käytännön työelämästä.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Vk 18: Käsitetentti Moodlessa (4.5.2023).
    Vk 19: Uusintatentti Moodlessa (11.5.2023).

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Kansainväliset lähteet.

    Ajoitus

    16.01.2023 - 19.05.2023

    Oppimistehtävät

    Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä, raportti ja esitys) 70 % Oppimistehtävä 2: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 % Oppimistehtävä 3: Itse- ja vertaisarviointi + oman oppimisen arviointi e-lomakkeella Osallistuminen aktiviteetteihin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2023 - 13.01.2023

    Aikataulu

    Vk 3: Matkamessut
    Vk 4: Orientoituminen, brändikeskustelu. Brändianalyysi: ryhmäjako, tehtävä 1.
    Vk 5: Brändiarkkityypit ja persoonallisuus + tehtävä 2.
    Vk 6: Brändin tarkoitus + tehtävä 2.
    Vk 7: Brändin identiteetti + tehtävä 3.
    Vk 8: Bränditietoisuus ja sen mittaaminen + tehtävä 4.
    Vk 9: Brändiuskollisuus + tehtävä 5.
    Vk 10: Brändin vastuullinen viestintä + tehtävä 6.
    Vk 11: Brändianalyysin viimeistely ja palautus (17.3.2023).
    Vk 12: Intensiiviviikko (ei tunteja)
    Vk 13: Brändianalyysiesityksen (selostettu PP-esitys tmv.) suunnittelu.
    Vk 14: Brändianalyysiesityksen (selostettu PP-esitys tmv.) palautus (6.4.2023).
    Vk 15: Myynnin ja markkinoinnin budjetointi, analysointi ja seuranta
    Vk 16: Henkilöbrändäys
    Vk 17: Markkinoinnin tulevaisuus
    Vk 18: Käsitetentti Moodlessa (4.5.2023).
    Vk 19: Uusintatentti Moodlessa (11.5.2023).
    Vk 20: Itse- ja vertaisarviointi. Opintojaksopalaute

    Ryhmä
    • RM4
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

    Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

    Opettaja

    Anu Seppänen

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä, raportti ja esitys) 70 %
    Oppimistehtävä 2: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
    Oppimistehtävä 3: Itse- ja vertaisarviointi + oman oppimisen arviointi e-lomakkeella
    Osallistuminen aktiviteetteihin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.

    Koulutus

    POMO Degree Programme in Tourism

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5