•   Sales and Service in Tourism 2 SAL2RM204-3009 22.08.2022-16.12.2022  5   (RM4, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Matkailupalveluiden myynnin opiskelijat oppivat soveltamaan myynnin ja palvelun prosesseja, työkaluja sekä tutustuvat alan eri toimijoihin. Toimeksiantajat voivat edustaa niin vapaa-ajan kuin liikematkustuksen kenttää. Toimeksiantojen myötä opitaan myös käyttämään hyödyksi teknologiaa, jota tarvitaan virtuaalikokouksissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Moduuli on osa Porvoo Campuksen osaamisperusteisen opetussuunnitelman 2. vuoden ammattiopintoja. Moduuli kehittää seuraavia kompetensseja: asiakasymmärrys, asiakaskokemuksen analysointitarpeet, haasteet, ratkaisumallit, arvon tuottaminen, brändi, sekä myynnin edistäminen myynnin ja palvelun keinoin (esim. palvelumuotoilu).
    Sisältö
    Myynnin ja palvelun kehittämisen teorioita
    Myynti kannattavan liiketoiminnan tukena
    Myynti osana asiakaskokemusta
    Brändi myynnin työkaluna
    Tutkimus ja kehittämismenetelmät projektityöskentelyn tukena
    Myynnin ja palvelun teknologia
    B2B
    Liikematkustus
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija ymmärtää ja osaa yhdistää tärkeimpiä myynnin ja palvelun prosesseja. Opiskelija kykenee jossain määrin keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee ohjausta ja tukea toiminnassaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata tärkeimmät myynnin ja palvelun kehittämisen metodit ja soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa yhdistää teoriaa käytännön kehittämistarpeisiin ja ymmärtää kokonaisuuden. Opiskelija kykenee keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa jossain määrin hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä omatoimisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen yhteistyöhön toimeksiantajayrityksen kanssa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa käyttää ja yhdistää erilaisia myynnin ja palvelun kehittämisen malleja ja luoda niiden avulla uusia ratkaisuja. Hän osoittaa toiminnassaan strategista ajattelua ja ongelmanratkaisutaitoa. Hän on tietoinen vaihtoehtoisista ratkaisumalleista ja on perehtynyt alan teorioihin ja terminologiaan. Hän toimii itsenäisesti ja ammattimaisesti toimeksiantajayrityksen kanssa. Hän osoittaa kykenevänsä ymmärtämään asiakkaan ongelman, osaa analysoida sen, ja käyttää hyväkseen tutkimusta ratkaisun löytämiseksi.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tutkiva ja kehittävä oppiminen:
    Projekti
    Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
    Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)
    Yritysvierailut

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opintojaksolla ja oppimistilanteissa osoitettu materiaali, mm.

    aiheeseen liittyvät kirjat, artikkelit ja verkkomateriaali

    Sosiaalisen median kanavat

    Työelämäyhteydet

    Yritysvierailut ja projekti

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    Projektin tuotos Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Ryhmä
    • RM4
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)

    a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä ja itsenäistä työskentelyä.

    b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

    c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

    Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Opettaja

    Leena Törmälä

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija ymmärtää ja osaa yhdistää tärkeimpiä myynnin ja palvelun prosesseja. Opiskelija kykenee jossain määrin keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee ohjausta ja tukea toiminnassaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata tärkeimmät myynnin ja palvelun kehittämisen metodit ja soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa yhdistää teoriaa käytännön kehittämistarpeisiin ja ymmärtää kokonaisuuden. Opiskelija kykenee keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa jossain määrin hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä omatoimisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen yhteistyöhön toimeksiantajayrityksen kanssa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa käyttää ja yhdistää erilaisia myynnin ja palvelun kehittämisen malleja ja luoda niiden avulla uusia ratkaisuja. Hän osoittaa toiminnassaan strategista ajattelua ja ongelmanratkaisutaitoa. Hän on tietoinen vaihtoehtoisista ratkaisumalleista ja on perehtynyt alan teorioihin ja terminologiaan. Hän toimii itsenäisesti ja ammattimaisesti toimeksiantajayrityksen kanssa. Hän osoittaa kykenevänsä ymmärtämään asiakkaan ongelman, osaa analysoida sen, ja käyttää hyväkseen tutkimusta ratkaisun löytämiseksi.

    Koulutus

    POMO Degree Programme in Tourism

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5