•   Designing Tourism Services and Events 2 SAL2RM202-3009 22.08.2022-16.12.2022  5   (RM4, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämä moduuli on osa Porvoo Campuksen osaamisperustaista opetussuunnitelmaa. Moduulissa kehitetään seuraavia osaamisalueita: palvelumuotoilu, asiakaskokemus, asiakkaan tarpeiden analysointi ja ratkaisujen luominen, asiakkaan arvolupaus. Moduulin sisällöt toteutetaan lukukausiprojekteissa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Matkailupalvelut ja -tapahtumat 1 tai vastaava
    Sisältö
    Palvelukonseptien kehittäminen
    Elämykselliset tapahtumat ja tilaisuudet
    Tapahtumamarkkinointi
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee palvelumuotoilun perustyökalut ja osaa osittain soveltaa niitä. Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisessä projektissa ryhmän osana. Hän pystyy tunnistamaan asiakkaiden tarpeita vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee apua palveluiden kehittämisessä. Hän suorittaa hänelle annettuja tehtäviä osana muuta ryhmää.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija hallitsee osittain palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän ymmärtää jossain määrin eri asiakasryhmien tarpeet ja tuntee toimintaympäristönsä, hän osaa myös hyödyntää sitä palveluiden kehittämisessä. Hän hallitsee jossain määrin menetelmiä asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseksi. Opiskelija osaa toimia osana laajempaa verkostoa ja pystyy luomaan palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu melko aktiivisesti projektiryhmän toimintaan ja osaa toimia myös itsenäisesti prosessin eri vaiheissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen palveluiden tuotteistamisprosessin ja projektityöskentelyn käytännöt. Hän osaa hyödyntää toimintaympäristönsä mahdollisuuksia palveluiden kehityksessä. Opiskelija pystyy itsenäisesti keräämään tarvittavaa tietoa asiakkaiden tarpeista. Opiskelija rakentaa kumppanuuksia, ylläpitää asiakkuuksia ja sekä toimii aktiivisesti verkostoissa ja pystyy kehittämään palveluita yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti työskentelyyn ja innovointiin, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Helena Vallo – Tapahtuma on tilaisuus
    Timo Kiuru – Experience is the new marketing

    Työelämäyhteydet

    Neljännen lukukauden projektit toteutetaan yritysten / organisaatioiden toimeksiantoina. Viaporin Kekri 5.11. Suomenlinnan hoitokunta & Haaga-Helia

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Arviointitavat
    70% Projektityö: Viaporin kekri -tapahtuman tuottaminen ja raportointi, itse- ja ryhmäarviointi
    10% Yleinen aktiivisuus ja osallistuminen
    20% Yksilötehtävä 1: Oppimisen reflektointi

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Lukukauden toimeksiannon mukaan: projektit toteutetaan huomioiden kansainväliset asiakkaat ja mahdolliset yhteistyötahot.

    Ajoitus

    22.08.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    Ryhmäpalautus: - Projektisuunnitelma, avain suunnittelmat ja loppuraportointi dokumentit Teamsiin - yhteenveto projektista ppt, video tai blogi muodossa - Case kuvaus Haaga-Helian sivuille: https://www.haaga-helia.fi/en/lab8/events Yksilötehtävä: oppimisen reflektointi max 2 sivua tekstiä, HH lyhyt raportointipohja

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Aikataulu

    Aikataulu, tiistaisin klo 14.00-16.45
    HUOM! Ohjelma on viitteellinen, on hyvä varautua muutoksiin.
    23.8. Syyslukukauden ja projektin kick off, ryhmäytyminen, tiimien jako, projektityökalujen haltuunotto
    30.8 Tapahtuman eri osa-alueet, kumppanit/sponsorit
    Tapahtumamarkkinointi, tarjouspyynnöt
    6.9. Tapahtumien turvallisuus, vakuutukset ja luvat,
    Vapaaehtoisten merkitys
    7.9. Suomenlinnan toimijoiden kanssa yhteinen kick off
    13.9. Tapahtumien sisältö ja osallistujakokemus ja osallistaminen
    Service Blueprint ja asiakaspolku
    20.9. Tapahtumien budjetointi ja kannattavuus, tilasuunnittelu ja pohjapiirustukset
    27.9. Projektityötä – ehdotukset tarvittaviin alustuksiin seuraavalle viikolle
    4.10. Projektien väliaikatilanne katsaus – esitykset muille ja 30min sparraus sessiot per/tiimi
    11.10. Projektityötä
    18.10. Intensiiviviikko, ei opetusta
    25.10. Materiaalien tilaukset, projektien viimeistelyt
    1.11. Viimeinen tilannekatsaus, kokonaisuuden viimeistelyt
    5.11. VIAPORIN KEKRI
    8.11. Tapahtuman jälkituotanto ja raportointi
    Palautekeskustelu – oppimisen reflektointi
    15.11. Kompensaatio vapaa
    22.11. Vastuullisesti tuotettu tapahtuma -luento
    29.11. Projektien dokumentointi, blogi, video tms muodossa ja julkaisu:
    https://www.haaga-helia.fi/en/event-services
    6.12. Itsenäisyyspäivä – ei tunteja
    13.12. Kurssin ja projektin clousaus – glögiä ja piparia ja hyvää joululomaa

    Ryhmä
    • RM4
    • CONTACT
    Opettaja

    Päivi Forsblom, Suvi Mannonen

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    POMO Degree Programme in Tourism

    T&K-osuus

    5.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5