•   Sales and Marketing 2 SAL2LP202-3007 18.01.2021-21.05.2021  5   (LP4TH) +-
    Osaamistavoitteet
    B to B -myynti
    asiakkaan kohtaaminen ja neuvottelutaidot
    asiakkaan ostokäyttäytyminen
    asiakaskokemus
    monikanavaosaaminen
    markkinointi ja brändien kehittäminen ja
    johtaminen sekä viestintä.
    Sisältö
    Myynnin ja markkinoinnin prosessit
    Asiakkaan kohtaaminen ja neuvottelutaidot
    Asiakkuudet, monikanavaosaaminen, kannattavuus
    Asiakkaan ostokäyttäytyminen ja asiakaskokemus
    Brändien kehittäminen ja johtaminen
    Markkinointiviestintä
    Myyntityö ja markkinointi verkossa (mahdolliset sertifikaatit)
    Myynnin ja markkinoinnin tavoitteet, budjetointi ja seuranta
    Myynnin ja markkinoinnin analyysit ja työkalut (mahdolliset sertifikaatit)
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee joitakin myynnin ja markkinoinnin keskeiset käsitteitä ja prosesseja. Hän pystyy kohtaamaan asiakkaan myyntitilanteessa, mutta tarvitsee vielä tukea neuvottelutaidoissa. Opiskelija tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen ja asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä vähäisessä määrin. Hän osaa nimetä joitakin asiakasryhmiä ja hyödyntää eri markkinointikanavia ohjatusti.

    Opiskelijalla on peruskäsitys brändin kehittämisen ja markkinointiviestinnän merkityksestä kysynnän luomisessa. Hän osaa jonkin verran kuvailla verkossa tapahtuvaa myyntiä ja markkinointia. Opiskelija osaa asettaa myynnille ja markkinoinnille tavoitteita ohjatusti ja seurata toimenpiteiden onnistumista annettujen mittareiden avulla. Hän tunnistaa joitakin myyntiin ja markkinointiin liittyviä perusanalyyseja ja –työkaluja. Opiskelija tuntee sopimus- ja markkinointijuridiikan keskeiset käsitteet, mutta ei osaa niitä käyttää oma-aloitteisesti oikeissa yhteyksissä.

    Opiskelija osallistuu melko passiivisesti ryhmän työskentelyyn ja luovaan prosessiin ja tarvitsee tukea muilta.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee myynnin ja markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit melko hyvin. Hän pystyy kohtaamaan asiakkaan ja neuvottelemaan myyntitilanteessa kohtuullisen itsenäisesti. Opiskelija tunnistaa joitakin asiakkaan ostokäyttäytymiseen ja asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä. Hän osaa nimetä erilaisia asiakkuuksia ja jossain määrin hyödyntää eri markkinointikanavia kohderyhmä ja kannattavuus huomioiden.

    Opiskelija ymmärtää brändin kehittämisen ja markkinointiviestinnän merkityksen kysynnän luomisessa ja imagon rakentamisessa melko hyvin. Hänellä on verrattain hyvä käsitys verkossa tapahtuvasta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelija osaa asettaa myynnille ja markkinoinnille melko täsmällisiä, relevantteja tavoitteita ja seurata toimenpiteiden onnistumista annettujen mittareiden avulla. Hän tuntee myyntiin ja markkinointiin liittyvät perusanalyysit ja –työkalut jokseenkin hyvin ja osaa valita niistä sopivimmat käsillä olevaa tehtävää varten.

    Opiskelija osallistuu melko aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja luovaan prosessiin ja osaa toimia itsenäisesti.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee myynnin ja markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit erinomaisesti. Hän pystyy kohtaamaan asiakkaan ja neuvottelemaan myyntitilanteessa itsenäisesti. Opiskelija tunnistaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen ja asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät erittäin hyvin. Hän osaa nimetä erilaisia asiakkuuksia ja hyödyntää eri markkinointikanavia kohderyhmä ja kannattavuus huomioiden.

    Opiskelija ymmärtää brändin kehittämisen ja markkinointiviestinnän merkityksen kysynnän luomisessa ja imagon rakentamisessa hyvin. Hänellä on erittäin hyvä käsitys verkossa tapahtuvasta myynnistä ja markkinoinnista. Opiskelija osaa asettaa myynnille ja markkinoinnille täsmällisiä, relevantteja ja mitattavia tavoitteita ja seurata toimenpiteiden onnistumista budjetoinnin ja valittujen mittareiden avulla. Hän tuntee myyntiin ja markkinointiin liittyvät perusanalyysit ja –työkalut hyvin ja osaa valita niistä sopivimmat käsillä olevaa tehtävää varten.

    Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja luovaan prosessiin, osaa toimia itsenäisesti ja tarvittaessa hän tukee muuta ryhmää.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Verkkototeutus
    - Online-luennot
    - Tutorial videot
    - Itsenäiset ja ryhmätehtävät tunneilla sekä niiden ulkopuolella
    - Vierailijaluennoitsijat

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Tieto saatavilla Moodlesta opintojakson sivustolta.

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Työelämäyhteydet

    Tieto saatavilla Moodlesta opintojakson sivustolta.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tieto saatavilla Moodlesta opintojakson sivustolta.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    18.01.2021 - 21.05.2021

    Oppimistehtävät

    Tieto saatavilla Moodlesta opintojakson sivustolta.

    Ilmoittautumisaika

    04.01.2021 - 15.01.2021

    Aikataulu

    Kevät 2021

    Ryhmä
    • LP4TH
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Valinnaisia suoritustapoja löytyy useita, keskustele vastuuopettajan kanssa.

    Opettaja

    Juhana Isohanni

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Tieto saatavilla Moodlesta opintojakson sivustolta.

    Koulutusohjelma

    LIIPO Degree Programme in Business Management

    T&K-osuus

    5 op

    Arviointitavat

    H-5