•     Työvälineet myynnin ja palvelun ympäristössä SAL1TN001-3023 24.08.2020-18.12.2020  5   (TN1PA) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - osaa käyttää työvälineohjelmistoja tehokkaasti sekä työssä että opiskelussa
    - hallitsee nykyaikaisen myynnin käsitteen ja tuntee IT-asiantuntijan roolin myynnissä
    - osaa perustella IT-ratkaisujen asiakashyötyjä
    - osaa tehdä tarvekartoituksen
    - osaa käyttää työvälineohjelmistoja myyntiprosessin tukena, esimerkiksi
    laatia markkinointimateriaalia ja esityksiä asiakaskohtaamisiin
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole lähtötasovaatimuksia.
    Sisältö
    Myynti ja palvelu (2op)
    - Mitä on nykyaikainen myynti
    - Myyntitoiminto ja -prosessi
    - IT-asiantuntija asiakasrajapinnassa
    - Asiakasymmärrys
    - Tarvekartoitus
    - Arvoehdotus
    - O-E-H-analyysi (Ominaisuudet – edut – hyödyt)
    - Myynnin kirjalliset ja suulliset esitykset: Esiintymistaidot, esityksen laatiminen, palvelukuvaus

    Viestinnän työvälineet (3op)

    Tekstinkäsittelyn perusteet:
    - oma mallipohja ja tyylit
    - erilaiset ylä- ja alatunnisteet
    - myynnin asiakirjat
    - joukkokirje
    - raportit (osanvaihto, sis.luettelo)

    Taulukkolaskennan perusteet
    - kaavat, funktiot
    - graafiset esitykset
    - havaintomatriisien käsittely

    Esitysgrafiikan perusteet:
    - myyntiesityksen laatiminen
    - oman mallipohjan tekeminen
    - tehosteiden järkevä käyttö

    Valitun myyntiin liittyvän materiaalin tuottaminen viestinnän työvälineillä.

    Palvelulupauksen ja myyntiesityksen kiteyttäminen kirjalliseen ja visuaaliseen muotoon.

    Opintojakson esimerkit ja etätehtävät mukailevat yritysmaailmassa esiintyviä todellisia tilanteita.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - osaa joltain osin kuvata myyntitoiminnon ja –prosessin sekä IT-asiantuntijan roolin myynnissä
    - kykenee joiltain osin huomioimaan asiakasnäkökulman palveluiden tarjoamisessa
    - osaa erottaa ratkaisun ominaisuudet ja hyödyt
    - tuntee aihealueeseen liittyvät keskeiset käsitteet
    - tuntee keskeisten työvälineiden periaatteet
    - käyttää työvälineitä ohjauksen avulla
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa kuvata myyntitoiminnon ja -prosessin sekä IT-asiantuntijan roolin myynnissä
    - kykenee huomioimaan hyvin asiakasnäkökulman palveluiden tarjoamisessa
    - tuntee arvontuotantoon liittyviä käsitteitä
    - osaa perustella IT-ratkaisun hyötyjä
    - käyttää joustavasti ja tehokkaasti keskeisiä työvälineitä
    - on aktiivisesti kiinnostunut
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - osaa kuvata erittäin hyvin myyntitoiminnon ja -prosessin sekä IT-asiantuntijan roolin myynnissä
    - osaa aktiivisesti ehdottaa ratkaisuja asiakkaan tarpeisiin hyödyntäen asiakasymmärrystä ja asiakkaan arvontuotantoa
    - osaa perustella IT-ratkaisun asiakashyötyjä erinomaisesti
    - hallitsee erinomaisesti aihealueen tehtävät
    - käyttää ammattimaisesti ja itsenäisesti keskeisiä työvälineitä.
    - etsii aktiivisesti lisää tietoa ja pyrkii kehittämään omaa ammattiosaamistaan opintojakson aikana

    Toteutustapa

    Lähiopetus

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    24.08.2020 - 18.12.2020

    Ilmoittautumisaika

    17.08.2020 - 28.08.2020

    Ryhmä
    • TN1PA
    Opettaja

    Hanna Mäenpää

    Paikkoja

    15 - 30

    Koulutusohjelma

    HETI Degree Programme in Business Information Technology

    Arviointitavat

    H-5