•   Possibilities of Digital Sales and E-commerce SAL011AS2A-3005 12.01.2026-13.03.2026  5   (TRB4HEMAR, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakso kasvattaa opiskelijoiden ymmärrystä digitaalisen myynnin ja verkkokaupan tarjoamista mahdollisuuksista sekä edistää heidän tulevaisuuden uramahdollisuuksia kasvavalla ja nopeasti kehittyvällä alalla. Opiskelija kehittää taitojaan verkkokaupan asiakaskokemuksen parantamiseksi muun muassa analytiikkatyökaluja hyödyntäen. Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa verkkokaupan toimintaperiaatteita sekä juridisia vaatimuksia. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen markkinoinnin kampanjoita, käyttäen hyväkseen muun muassa hakukoneoptimointia ja sosiaalista mediaa.
    Sisältö
    - Verkkokauppa ilmiönä, liiketoimintamallit sekä digitaalisen kaupan tyypit
    - Digitaaliseen liiketoimintaan vaikuttava lainsäädäntö Suomessa
    - Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin mahdollisuudet eri kanavissa sekä mittaaminen
    - Verkkokauppa-alustat ja datan hyödyntäminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelijalla on haasteita verkkokauppaliiketoiminnan ratkaisuiden osalta. Hän ei tunnista riittävän hyvin digitaalisen liiketoiminnan menestystekijöitä. Hän ei osaa luoda ja toteuttaa tehokkaita markkinointitoimenpiteitä eikä tunnista asiakaskokemukseen vaikuttavia muuttujia. Hänen kykynsä analysoida verkkoliiketoiminnan dataa ja luoda sen pohjalta johtopäätöksiä tai kehitysideoita ovat puutteellisia.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelijalla ymmärtää verkkokauppaliiketoiminnan ratkaisuja sekä niihin liittyvää termistöä. Hän tunnistaa digitaalisen liiketoiminnan menestystekijät. Hän osaa luoda sekä toteuttaa markkinointitoimenpiteitä ja tunnistaa asiakaskokemukseen vaikuttavia muuttujia. Hän osaa analysoida verkkoliiketoiminnan kannalta relevanttia dataa ja luoda sen pohjalta johtopäätöksiä sekä kehitysideoita.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelijalla ymmärtää kattavasti verkkokauppaliiketoiminnan ratkaisuja sekä hallitsee niihin liittyvän termistön erittäin hyvin. Hän tunnistaa digitaalisen liiketoiminnan menestystekijät ja toimintamallit erinomaisesti. Hän osaa luoda sekä toteuttaa menestyviä markkinointitoimenpiteitä ja tunnistaa erittäin hyvin asiakaskokemukseen vaikuttavia muuttujia. Hän osaa analysoida verkkoliiketoiminnan kannalta relevanttia dataa ja luoda sen pohjalta laadukkaita johtopäätöksiä sekä kehitysideoita erittäin hyvin.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Keronen, Kati (2013) : Johdata asiakkaasi verkkoon : opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen
    Mattinen, Mikko (2020) : Mistä kasvua? : opas digiajan johtajalle
    Molenaar, Cor (2013) : The end of Shops: Social buying and the battle for the customer
    McIntyre, Charles; Melewar, T.C. & Charles, Dennis: (2016): Multi-channel marketing, branding and retail design: new challenges and opportunities
    Lahtinen, Tero (2013) : Verkkokaupan käsikirja
    Ruokonen, Mika (2016) : Biteistä bisnestä! – Digitaalisen liiketoiminnan käsikirja

    Muu erikseen ilmoitettava kirjallisuus ja lähdemateriaali

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    12.01.2026 - 13.03.2026

    Ryhmä
    • TRB4HEMAR
    • TR4HEENT
    • VIRTUAL
    • TRB4HEENT
    Opettaja

    Juhana Isohanni

    Paikkoja

    30 - 100

    Koulutus

    TRALI Business Administration

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5