Asiakaskokemus ja myynti -opintojaksolla opit toimimaan palveluhenkisesti sekä asiakaslähtöisesti. Opit asiakassuhteen ja -kokemuksen kehittämiseksi keräämään tietoa eri lähteistä ja kanavista, tunnistamaan asiakkaiden tarpeita sekä suunnittelemaan myyntitilanteen. Lisäksi opit tunnistamaan ja ideoimaan kokemusta parantavia ratkaisuja sekä esittelemään ne muille myyntihenkisesti.
Opetusmenetelminä ovat projektityöskentely, pienryhmätyöskentely, palvelumuotoilu, palveluympäristöjen havainnointi, tapausesimerkkien ratkominen lähiopetuksessa, itsenäiset oppimistehtävät ja oman osaamisen itsenäinen kehittäminen ja reflektointi.
Opintojakson alussa opiskelijan tulee kerrata hänen suorittamansa "asiakasymmärrys ja markkinointi"-opintojakson sisällöt.
Outi Kangas-Korhonen
Opintojakson monipuoliset digitaaliset materiaalit sekä:
Gerdt B., Korkiakoski K., 2016 Ylivoimainen asiakaskokemus, Talentum pro, Helsinki (e-kirjana Haaga-Heliassa)
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015/2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi, 16. painos tai uudempi. Edita, Helsinki. Saatavissa e-kirjana Haaga-Helian kirjastossa.
Häntti, S., Karisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö : asiakkaana organisaatio. Edita, Helsinki.
Marckwort R. & A. 2011. Ole hyvä asiakaspalvelija vaativissa tilanteissa. Yrityskirjat Oy, Helsinki
Manning, Reese & Aherne. 2014 (tai mahdollisimman tuore). Selling today. Pearson Education
Ahvenainen P, Gylling J ja Leino S 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: tee asiakkaisistasi faneja. Kauppakamari e-kirja
Opintojaksolla tehdään työelämälähtöinen projekti, minkä lisäksi muut oppimistehtävät ja esimerkki-caset perustuvat työelämään ja opiskelijan työllistymisen edistämiseen.
Vierumäen toimipiste
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Suomi
Opintojakson sisällöt ja tavoitteet soveltuvat myös kv. toimintaympäristöön. Monikulttuurisuus on osa asiakaskokemusosaamista.
19.08.2024 - 13.12.2024
1. Projekti-oppimistehtävä. Laaditte pienryhmissä projektin toimeksiantajalle. Projekti toteutetaan yhdessä Liikuntapalveluiden kehittäminen -opintojakson kanssa. Valmiit tuotokset palautetaan opintojakson päätteeksi ja sen pääkohdat esitellään. HUOM. mikäli et osallistu projektiin, pyydä opettajalta korvaava yksilöprojektitehtävä. 2. Myynnin ammattilaiset: analysointi ja keskustelutehtävä 3. Onnistunut myynnin kohtaaminen -videotehtävä ja analyysi. 4. Minä myyjänä ja asiakaspalvelijana -itsereflektointitehtävä
03.06.2024 - 23.08.2024
Syksyllä 2022 periodilla lähiopetusta on keskiviikkoisin klo 13-16 (poikkeuksista ilmoitetaan erikseen).
Mikäli sinulla on jo opintojaksoon tavoitteisiin liittyvä osaaminen ja/tai olet suorittanut vastaavantyyppisen opintojakson aiemmin toisessa oppilaitoksessa, ole yhteydessä opettajaan aiemmin hankitun osaamisen tunnustamiseksi (AHOT).
Outi Leppälä-Pekkinen
31 - 50
Arviointiin vaikuttavat oppimistehtävät, projekti sekä aktiivinen ja osaava osallistuminen lähiopetuskerroilla. Opintojakso arvioidaan arvosanoin 1-5. Ja arviointi koostuu opiskelijan itsearvioinnista, vertaisarvioinnista ryhmässä, opettajan sekä toimeksiantajan arvioinnista.
LIIKO Bachelor of Sport Studies
2.00 op
0.00 op
H-5