Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR1HR001-3017
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.01.2022 - 07.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.01.2022 - 20.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
- Opettajat
- Sonja Haaksluoto
- Ryhmät
-
RHM31RHM31 Hotelli- ja ravintola-alan liikkenjohdon ko., aikuiset
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- MAR1HR001
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Viisi lähiopetuspäivää aikavälillä 18.1. - 21.4.2022.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppimistavat
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Painos mielellään 2021, ellei saatavilla niin myös 2015 käy.
Suositeltava teos myös: Kotler, Armstrong & Opresnik: Principles of Marketing. Painos 2018 tai uudempi.
Molempia teoksia löytyy kirjastostamme sekä painettuna että e-kirjana.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla ja muut erimuotoiset menetelmät vaihtelevasti.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään tehtävä pienryhmän valitsemalle kohdeyritykselle. Opintojaksolla hyödynnetään vierasluennoitsijoita elinkeinoelämästä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson viimeisellä viikolla.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinoinnin esimerkkejä ja materiaaleja.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.
Oppimistehtävät
1) Markkinoinnin kilpailukeinot -raportti ryhmän valitsemalle kohdeyritykselle (ryhmätyö)
2) Tietoisku annetuista markkinoinnin aiheista TAI onnistunut myyntikohtaaminen -roolipeli (parityö)
3) Käsite- ja termitentti (yksilötyö)
Arviointitavat
Toteava diagnostinen arviointi; ohjaava ja oppimista edistävä formatiivinen arviointi; osaamista kuvaava summatiivinen arviointi; opiskelijoiden vertaisarviointi.