Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR1HR001-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 07.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 20.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
Opettajat
Sonja Haaksluoto
Ryhmät
RHM31
RHM31 Hotelli- ja ravintola-alan liikkenjohdon ko., aikuiset
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR1HR001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Viisi lähiopetuspäivää aikavälillä 18.1. - 21.4.2022.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Oppimistavat

a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)

Oppimateriaalit

Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Painos mielellään 2021, ellei saatavilla niin myös 2015 käy.
Suositeltava teos myös: Kotler, Armstrong & Opresnik: Principles of Marketing. Painos 2018 tai uudempi.
Molempia teoksia löytyy kirjastostamme sekä painettuna että e-kirjana.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla ja muut erimuotoiset menetelmät vaihtelevasti.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla tehdään tehtävä pienryhmän valitsemalle kohdeyritykselle. Opintojaksolla hyödynnetään vierasluennoitsijoita elinkeinoelämästä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson viimeisellä viikolla.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinoinnin esimerkkejä ja materiaaleja.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.

Oppimistehtävät

1) Markkinoinnin kilpailukeinot -raportti ryhmän valitsemalle kohdeyritykselle (ryhmätyö)
2) Tietoisku annetuista markkinoinnin aiheista TAI onnistunut myyntikohtaaminen -roolipeli (parityö)
3) Käsite- ja termitentti (yksilötyö)

Arviointitavat

Toteava diagnostinen arviointi; ohjaava ja oppimista edistävä formatiivinen arviointi; osaamista kuvaava summatiivinen arviointi; opiskelijoiden vertaisarviointi.

Siirry alkuun