•   Marketing communications in hospitality and tourism MAR1HL001-3029 24.10.2022-16.12.2022  3   (RH21SD, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    • osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman
    • tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja
    • tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja
    • osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Myynnin ja markkinoinnin perusteet -opintojakso suoritettuna
    Sisältö
    • Viestinnän kohdentaminen ja mukauttaminen
    • Kampanjasuunnittelu
    • Mediamixin soveltaminen
    • Vaikuttaminen, verkostoituminen, mediasuhteiden rakentaminen, myyntityö, mainonta sekä menekinedistäminen, pr- ja muu suhdetoiminta
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän perusteita sekä osaa tunnistaa keinoja ja kanavia tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Hän pystyy sekä kirjallisesti että suullisesti kuvaamaan osaamistaan.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa markkinointiviestinnän perusteet sekä osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat markkinointiviestinnän tilanteen ja tavoitteen mukaisesti. Hän osaa tuottaa sisältöä eri markkinointiviestinnän tilanteisiin ja kanaviin. Opiskelija osaa osoittaa osaamistaan sekä suullisesti että kirjallisesti.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija osaa ja hallitsee markkinointiviestintää, osaa tuottaa monipuolista julkaisukelpoista sisältöä sekä esittää asiansa vakuuttavasti.
    Lisätiedot
    Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    24.10.2022 - 16.12.2022

    Oppimistehtävät

    KURSSITEHTÄVÄT 1. Markkinointikampanjasuunnitelma (3-4 hengen ryhmissä) Varsinainen toimeksianto löytyy Moodlesta ja se annetaan tunnilla. Markkinointikampanjasuunnitelma on 12-16 sivun kirjallinen esitys, joka tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylille, ei listauksina. Raportti sisältää: - lähtökohta-analyysi ja markkinatilanteen kuvaus (toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms) - kampanjan tavoitteiden määrittely - kohderyhmät - sanoma (ydinviesti) - budjetti - mediavalinnat (oma, ostettu, ansaittu) - esimerkkejä markkinointisisällöistä (some-sisällöt, markkinointiviestit, verkkosisällöt, painetut materiaalit, promot) - kampanjan aikataulu ja resurssien käyttö (budjetti, henkilöt ja osaaminen) - tulosten seuranta ja kehittäminen, miten kampanjan onnistumista mitataan https://student.home.haaga-helia.fi/group/pakki/raportointiohjeet Palautus Moodleen viimeistään 12.12.2022. 2. Markkinointikampanjasuunnitelman lyhyt versio (sama 3-4 hengen ryhmä) Lyhyt versio Powerpoint-tiedostona, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen miksi juuri teidän ehdottomanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa. - miksi, mitä ja miten - kenelle (asiakasprofiilit ja user personat) - mikä on viesti ja miten se toteutetaan - mitä maksaa ja mitä hyötyä asiakkaalle - millaisia flyereita, instagram-päivityksiä, tviittejä Palautus Moodleen viimeistään 12.12.2022 ja se on myyntiesityksenne pohjana. 3. Markkinointikampanjasuunnitelman myyntiesitys 15.12.2022 (sama 3-4 hengen ryhmä) Valmistele 10 minuutin esitys, jossa vakuutatte asiakkaan johtoryhmän jäsenet kampanjan hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Toimeksiantaja mukana luennolla kuuntelemassa esitykset ja antamassa palautetta. Muistakaa esityksessä: - ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min) - vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus - ryhmän jäsenten roolit - asiasisältö ja havainnollistaminen Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen! 4. Markkinointiviestintäkurssin itsereflektointi (yksilötyö) Tehtävä palautetaan 16.12.2022 Moodleen. Vastaus voi olla joko lyhyt kirjallinen teksti ja enintään 3 minuutin video. Reflektoinnissa hyödynnä opintojakson osaamistavoitteita, jotka ovat: Opintojakson suoritettuaan opiskelija - osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman - tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja - tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja - osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä Peilaa osaamistasi sekä opintojakson luentomuistiinpanoihin että opintojakson kirjalliseen materiaaliin, Kerro kuinka hallitset tämä asiat ja mitä opit opintojaksolla. Kaikki opintojakson oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. ARVIOINTI: Markkinointikampanjasuunnitelma 60 p Kampanjan myyntiesitys 30 p Itsereflektointi 10 p Yhteensä 100 p

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 21.10.2022

    Ryhmä
    • RH21SD
    • CONTACT
    Opettaja

    Rilla Engblom

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    ARVIOINTI:

    Markkinointikampanjasuunnitelma 60 p (60%)
    Kampanjan myyntiesitys 30 p (30%)
    Itsereflektointi 10 p (10%)
    Yhteensä 100 p (100%)

    Koulutus

    HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5