Haagan toimipiste
Suomi
26.10.2020 - 18.12.2020
OPPIMISTEHTÄVÄT Opintojakson oppimistehtävät ovat seuraavat tehtävät: 1. Ennakkotehtävä 22.10.2019 klo 23.55 mennessä (yksilötyö) Vastaa Moodlessa olevaan ennakkotehtävään, jonka avulla palautetaan muistiin Myynnin ja markkinoinnin perusteet –opintojaksolla käsiteltyjä asioita. 2. Markkinointikampanjasuunnitelma (3-4 hengen ryhmissä) Varsinainen toimeksianto on Moodlessa ja se annetaan tunnilla ke 23.10.2019. Toimeksiantajana on Aromi/Evento/Shaker-lehtikonserni ja toimeksiannon antaa liiketoimintajohtaja Nina Harlin. Markkinointikampanjasuunnitelma on 12-16 sivun kirjallinen esitys, joka tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylille, ei listauksina. Raportissa on loogisessa järjestyksessä: - lähtökohta-analyysi (toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms), markkina-analyysi - kampanjan tavoitteiden määrittely - kohderyhmät - budjetti - mediavalinnat (ja muiden markkinointikeinojen käyttö) ja sanoma (ydinviesti), kärjet - toteutuksen aikataulu, budjetti ja resurssit - tulosten seuranta ja kehittäminen https://student.home.haaga-helia.fi/group/pakki/raportointiohjeet Palautus Moodleen viimeistään 2.12.2019 Ryhmillä on mahdollisuus korjata markkinointikampanjasuunnitelmia myyntiesitysten jälkeen saadun palautteen pohjalta 13.12.2019 asti. 3. Markkinointikampanjasuunnitelman lyhyt versio (sama 3-4 hengen ryhmä) Lyhyt versio on esimerkiksi Powerpoint-tiedosto tai jokin muu tiedosto, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen miksi juuri teidän ehdottomanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa. - esimerkiksi miksi, mitä ja miten - esimerkiksi mikä on viesti ja miten se toteutetaan - esimerkiksi mitä maksaa ja mitä hyötyä - esimerkiksi millaisia flyereita, instagram-päivityksiä, tviittejä Palautus Moodleen viimeistään 2.12. ja se on myyntiesityksenne pohjana 4. Markkinointikampanjasuunnitelman myyntiesitys ke 4.10.2019 (sama 3-4 hengen ryhmä) Valmistele 10 minuutin esitys, jossa vakuutatte asiakkaan johtoryhmän jäsenet kampanjan hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Esityksen videoidaan ja luovutetaan toimeksiantajalle. Muistakaa esityksessä: - ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min) - vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus - ryhmän jäsenten roolit - asiasisältö ja havainnollistaminen Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen! 5. Markkinointiviestintäkurssin itsereflektointi (yksilötyö) Tehtävä palautetaan 13.12.2019 Moodleen. Vastaus voi olla joko kirjallinen teksti ja enintään 5 minuutin video. Reflektoinnissa hyödynnä opintojakson osaamistavoitteita, jotka ovat: Opintojakson suoritettuaan opiskelija - osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman - tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja - tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja - osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä Peilaa osaamistasi sekä opintojakson luentomuistiinpanoihin että opintojakson kirjalliseen materiaaliin, joka on https://haaga-helia.finna.fi/Record/3amk.280537 Kerro kuinka hallitset tämä asiat ja mitä opit opintojaksolla. Kaikki opintojakson oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. Arviointi: Ennakkotehtävä 1 % Markkinointikampanjasuunnitelma 60 % Kampanjan myyntiesitys 24 % Itsereflektointi 15 % Yhteensä 100 %
15.06.2020 - 30.10.2020
Tommi Immonen, Päivi Mattsoff
15 - 30
HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management, MATKA Degree Programme in Tourism Management
0.00 op
0.00 op
H-5