•   KREA Creative Concept and Media Planning MAR007AS3A-3020 12.01.2026-15.05.2026  10   (TR4PCMAR1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
    - hankkia ja tulkita asiakasymmärrystä tukevaa tietoa integroidun markkinointiviestinnän suunnittelun pohjaksi
    - suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuja brändin arvot ja kestävä kehitys huomioiden
    - esittää luovan markkinoinnin ratkaisun sekä toteuttamiskelpoisen kanavasuunnitelman asiakasyritykselle
    - tuottaa kohderyhmille merkityksellistä sisältöä asiakaspolun mukaisesti valittuihin kanaviin huomioiden yrityksen tavoitteet, kohderyhmät sekä markkinatilanne
    - asettaa toteutettaville markkinointitoimenpiteille täsmällisiä, relevantteja ja mitattavia tavoitteita ja seurata toimenpiteiden onnistumista kanavakohtaisesti
    - arvioida kampanjan kokonaisuuden onnistumista erilaisten mittarien avulla sekä suhteessa kampanjan budjettiin.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Graafisen suunnittelu perusteet ja työkalut, markkinointiviestinnän suunnittelu sekä Strateginen brändin rakentaminen tai hänellä on sisältöjä vastaava osaaminen. Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Markkinoinnin suuntautumisessa ja on osa Luova toimisto Krean tarjontaa.
    Sisältö
    - markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu asiakasymmärryksen perusteella
    - vastuullinen ja brändin arvot huomioiva markkinointiviestintä
    - kohderyhmän tavoittavat keinot ja kanavat
    - kohderyhmää kiinnostavan ja merkityksellisen sisällön luominen
    - ostetun ja ansaitun näkyvyyden merkitys brändin rakentamisessa
    - luovan alan toimistoihin ja niiden palveluihin tutustuminen
    - opintojaksolla työskennellään Luova toimisto Kreassa asiakasprojektissa
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    (min. 40 % tavoitteesta)
    Opintojakson tehtävät on suoritettu ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on jossain määrin omaksunut käsiteltävät asiat, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on kehittämisen varaa. Työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    (min. 70 % tavoitteesta)
    Opintojakson tehtävät on suoritettu ohjeiden mukaisesti ja sisältö on hyvätasoista. Opiskelija on omaksunut käsiteltävät asiat melko hyvin ja ymmärtää kokonaisuuden. Opiskelija työskentelee sitoutuneesti ja osoittaa aktiivisuutta sekä positiivista asennetta.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    (min. 90 % tavoitteesta)
    Opintojakson tehtävät on suoritettu ammattitaitoisesti. Opiskelija on omaksunut käsiteltävät asiat erinomaisesti. Opiskelija työskentelee erittäin sitoutuneesti ja ammattimaisesti. Lisäksi hän osoittaa positiivista asennetta.
    Lisätiedot
    Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin sekä asiakasprojektiin. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen ja Markkinointiviestinnän suunnittelu tai hänellä on näiden sisältöjä vastaava osaaminen.

    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Contact-toteutus Porvoon Campuksella.
    Tapaamme kaksi kertaa viikossa. Läsnäolo vaikuttaa vahvasti arviointiin.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opettajan luentomateriaalit Moodlessa.

    Työelämäyhteydet

    Krealaisuus on rohkeaa yrittämistä ja luovuutta ilman rajoja. Krea on opiskelijoiden luova toimisto, jossa krealaiset ovat tunneilla paikalla ja läsnä. Tällä opintojaksolla pääset suunnittelemaan ja kehittämään yrityksen brändiä ja arvoja tukevia luovia ratkaisuja aidon asiakasprojektin avulla. Teoria-osuus on hyvin pientä, sillä nyt pääpaino on käytännön tekemisessä ja aiempien oppien taktisessa harjoittelussa. Kaikella tekemisellä on vahva yhteys työelämään.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojaksolla ei ole tenttejä

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Materiaalien esimerkit ja sisällöt ottavat huomioon myös kansainväliset näkökulmat.

    Ajoitus

    12.01.2026 - 15.05.2026

    Oppimistehtävät

    Kevään 2026 projektin toimeksiantaja päivittyy myöhemmin, mutta projektia työstetään joka tunti eteenpäin kohti yhteisiä tavoitteita. Tervetuloa Krea-yhteisöön!

    Aikataulu

    Opintojakso kestää 16 viikkoa. Oppitunteja on 6h / viikko.

    Ryhmä
    • TR4PCMAR1
    • CONTACT
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Opinnollistaminen tai osaamisen näyttö.

    Tästä sovitaan opintojakson vastuuopettajan kanssa kahden viikon kuluessa opintojakson alusta.

    Opettaja

    Anna Vähäsalo, Maria Vickholm, Susanne Nyholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.

    Koulutus

    TRALI Business Administration

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5