•   KREA Strategic Concept Design and Storytelling MAR004AS3A-3006 13.01.2025-16.05.2025  10   (TR3HECOM, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija perehtyy markkinoinnin ja viestinnän strategiseen konsepti- ja sisältösuunnitteluun sekä sisällöntuotantoon. Opiskelija osaa ottaa huomioon eettisyyden, kestävän kehityksen ja vastuullisuuden ratkaisuissaan. Opiskelija osaa suunnitella tiimissä asiakasyrityksen ja/tai Luova toimisto Krean toimeksiannosta brändin mukaisen visuaalisen ja tarinallisen markkinoinnin konseptin. Opiskelija osaa tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja. Opiskelija osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojektissa sekä myydä ja perustella ratkaisujaan.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso on osa Luova toimisto Krean tarjontaa. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen ja Markkinointiviestinnän suunnittelu sekä Graafisen suunnittelu ja työkalut tai hänellä on opintojaksojen sisältöjä vastaava osaaminen.
    Sisältö
    - toimeksiantajan brändistrategia ja -ohjeistukset
    - asiakasymmärrys ja markkina-analyysi
    - strateginen konseptisuunnittelu
    - visuaalinen viestintä ja graafinen suunnittelu
    - monikanavainen sisällöntuotanto ja kohderyhmälähtöinen tarinankerronta
    - yrittäjämäinen toiminta ja oma-aloitteinen tiimityöskentely asiakasprojektissa
    - opintojaksolla työskennellään Luova toimisto Kreassa asiakasprojektissa
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    · tuntee strategisen konseptisuunnittelun käsitteet ja prosessin
    · osaa käyttää jotakin graafisen suunnittelun ohjelmaa perustasolla
    · hahmottaa, mikä on visuaalinen konsepti,
    - tietää, mikä on tarinallinen sisältömarkkinointikonsepti
    · työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    · tuntee hyvin strategisen konseptisuunnittelun prosessin
    · osaa käyttää hyvin graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
    · osaa suunnitella brändin mukaisen visuaalisen konseptin ja erottuvan tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
    · osaa tuottaa tarinallista ja visuaalista sisältöä, joka tuo lisäarvoa kohderyhmille ja yritysasiakkaalle
    · osaa tuottaa sisältöä monikanavaisesti siten, että sisällöt täydentävät toisiaan ja vahvistavat konseptin houkuttavuutta ja tunnettuutta
    · osaa perustella ja myydä ratkaisujaan, joissa on huomioitu kestävä kehitys ja markkinoinnin vastuulliset näkökulmat
    · kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa aktiivisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    · hallitsee erinomaisesti strategisen konseptisuunnittelun prosessin
    · käyttää ammattimaisesti graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä itseohjautuvasti
    · osaa suunnitella ja toteuttaa erottuvan, brändiohjeistuksen mukaisen visuaalisen konseptin
    · suunnitelee ja toteuttaa erottuvan ja tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
    · tuottaa sisältöä monikanavaisesti ja erinomaista asiakaskokemusta kehittäen
    · osaa myydä ja perustella ratkaisujaan erinomaisesti
    · huomioi toiminnassaan vastuullisuuden, kestävän kehityksen ja markkinoinnin eettiset näkökulmat
    · toimii itseohjautuvasti ja yrittäjämäisesti sekä osoittaa positiivista asennetta
    · kantaa vastuuta projektissa kiitettävästi, on oma-aloitteinen sekä jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tässä Krea-toteutuksessa työstämme asiantuntijoiden henkilöbrändikonseptointia ja sisällöntuotantoa.

    Esitietovaatimuksena Asiakasymmärrys ja markkinointi -opintojakson lisäksi joitakin markkinointiviestinnän suuntautumis- tai täydentävien asiantuntijaosaamisten opintoja kuten Strateginen brändin rakentaminen, Markkinointiviestinnän suunnittelu ja Graafisen suunnittelun perusteet ja työkalut.

    Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähitapaamisiin.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Valmentajien jakamat tietoiskut ja muu materiaali.

    Voit perehtyä konseptisuunnittelun teoriaan hankkimalla aiheesta ajankohtaista kirjallisuutta.

    Työelämäyhteydet

    Kreassa työskennellään aina asiakasprojektin parissa. Lisäksi vierailemme luovan alan toimistoissa ja kurssilla on ammattilaisten asiantuntijaluentoja.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Kreassa ei ole tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    13.01.2025 - 16.05.2025

    Oppimistehtävät

    Asiakasprojekti ja Krean materiaalien suunnittelu sekä tuotanto.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 10.01.2025

    Aikataulu

    Lähiopetus tiistaisin klo 8:30-13:45.

    Ryhmä
    • TR3HECOM
    • CONTACT
    • TR4HEMAR2
    Opettaja

    Jenni Brisk, Mia Roos

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Osaamistavoitteet:
    - erinomaiset valmiudet markkinoinnin ja viestinnän luovaan konsepti- ja sisältösuunnitteluun
    - osaat suunnitella tiimissä asiakasyrityksen toimeksiannosta visuaalisen ja tarinallisen sisältömarkkinoinnin konseptin
    - osaat tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä
    - osaat käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia
    - osaat toimia yrittäjämäisesti asiakasprojekteissa ja osaat myydä omia ideoitasi

    Näiden toteutumista arvioidaan Kreassa:
    50 % projektin lopputulos (mitä saitte aikaan)
    50 % työskentelyn suunnitelmallisuus (miten sen teitte)

    Lisäksi arvosanaan vaikuttaa:
    - Läsnäolo ja aktiivisuus tunnilla (krealaisuus edellyttää vahvaa, tavoitteellista
    ja näkyvää sitoutumista lähitapaamisiin ja tiimityöskentelyyn)
    - Tiiminjäsenten henkilökohtainen arviointi ja tiimityön onnistuminen
    - Yhteistyö tiimissä + yli tiimi- ja kurssirajojen
    - Tehtävien palauttaminen aikataulussa ja hyvä valmistautuminen esityksiin

    Koulutus

    TRALI Business Administration

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5