•   Social Media, Content and Influencer Marketing MAR004AS2A-3016 19.08.2024-13.12.2024  5   (REB3PC1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
    - määritellä sosiaalisen median suosituimmat kanavat, niiden ominaispiirteet ja trendit yrityskäytössä
    - määritellä sisältömarkkinoinnin, vaikuttajamarkkinoinnin ja ansaitun näkyvyyden lähtökohdat, peruskäsitteet sekä prosessit
    - kuvata sisältömarkkinoinnin ja vaikuttajaverkostojen roolin brändinrakennuksessa ja niiden merkityksen organisaatiolle
    - hyödyntää sosiaalisen median kanavia ja digitaalisia verkostoja liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi, brändin arvot, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden
    - seurata ja mitata sosiaalisen median markkinoinnin onnistumista
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - sosiaalisen median kanavat ja ilmiöt
    - sosiaalisen median suunnitelma, sisältömarkkinointi strategisena valintana
    - sisältömarkkinoinnin muodot ostoprosessin eri vaiheissa
    - vaikuttajamarkkinointi, henkilöt ja työntekijät brändilähettiläinä
    - vaikuttajayhteistyön rakentaminen osaksi brändin tarinankerrontaa
    - sosiaalisen median toimenpiteiden analysointi ja mittaaminen
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee sosiaaliseen mediaan, sisältömarkkinointiin, vaikuttajayhteistyöhön ja ansaittuun näkyvyyteen liittyvät peruskäsitteet ja prosessit. Hän osaa nimetä sisältömarkkinoinnin tavoitteita ja ymmärtää vaikuttajaverkostojen roolin markkinoinnin kilpailukeinona.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija tuntee sosiaalisen median kanavat ja niiden erityispiirteet. Hän osaa kuvata sisältömarkkinoinnin, työnantajabrändäyksen, vaikuttajaverkostojen ja ansaitun näkyvyyden roolin brändin rakentamisessa. Hän osaa vertailla erilaisia vaikuttajayhteistyömalleja ja ymmärtää niiden yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Opiskelija osaa suunnitella sosiaaliseen mediaan vastuullisia sisältömarkkinoinnin ratkaisuja ja hyödyntää vaikuttajaverkostoja. Opiskelija ymmärtää mittaamisen ja seurannan merkityksen.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija tuntee sosiaalisen median kanavat sekä niiden erityispiirteet erinomaisesti. Hän osaa perustella sisältömarkkinoinnin, työnantajabrändäyksen, vaikuttajamarkkinoinnin ja ansaitun näkyvyyden edut ja haasteet sekä niiden merkityksen brändin rakentamisessa. Hän osaa hyödyntää niitä markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa analysoida asiakastarpeita, laatia sosiaalisen median suunnitelman ja kehittää sisältöjen sekä vaikuttajaverkostojen avulla lisäarvoa asiakkaalle, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa mitata toimenpiteiden onnistumista ja reagoida tuloksiin. Opiskelija osaa viestiä omat ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Online-toteutus. Tapaamme viisi kertaa jakson aikana.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opettajan luentomateriaalit Moodlessa.

    Suositeltava kirjallisuus:
    Lahtinen, Pulkka, Karjaluoto & Mero (2022): Digimarkkinointi
    Rummukainen, Hakola & Hiila (2019): Sisältömarkkinoinnin työkalut
    Halonen & Hakkarainen (2019) Vaikuttajamarkkinointi

    Työelämäyhteydet

    Oppimistehtävät tehdään aidolle yritykselle. Vierasluennoitsijat työelämästä.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tentti ja uusintatentit pidetään jakson lopulla Moodlessa.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Materiaalit ja esimerkit kattavat myös kansainväliset näkökulmat.

    Ajoitus

    19.08.2024 - 13.12.2024

    Oppimistehtävät

    1: Sosiaalisen median sisältöstrategia 2: Esimerkkisisällöt case-organisaatiolle 3: Tentti

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 16.08.2024

    Aikataulu

    Opintojakso 16 viikkoa, 19.08.2024 - 13.12.2024.

    Opetuskerrat ovat viikoilla 35, 38, 41, 44 ja 47 zoomissa keskiviikkoisin.

    Ryhmä
    • REB3PC1
    • REB3HA2
    • BLENDED
    • REB3HA1
    • REB4PC1
    • ONLINE
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Osaamisen näyttö tai opinnollistaminen.
    Sovitaan opettajan kanssa kahden viikon kuluessa opintojakson aloituksesta.

    Opettaja

    Maria Vickholm

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Arviointiskaala

    90 – 100 = 5
    80 – 89 = 4
    70 – 79 = 3
    60 – 69 = 2
    50 – 59 = 1
    alle 50 pistettä hylätty

    Läsnäoloa edellytetään lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla.
    - Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 %, arvosanasi laskee yhdellä numerolla.
    - Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.

    Koulutus

    RESTO Hospitality and Tourism Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5