•   Integrated Marketing Communication MAR003AS2A-3024 20.10.2025-12.12.2025  5   (TRB3HEMAR, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija
    - tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet
    - tuntee markkinointiin ja myyntiin liittyvät perusanalyysit ja -työkalut sekä osaa valita niistä sopivimmat markkinointiviestinnän suunnittelun tarpeisiin
    - osaa muotoilla tavoitteita markkinointiviestinnälle
    - osaa valita kohderyhmälle sopivat markkinointiviestinnän muodot ja mediat
    - tietää markkinointiviestinnän sisällön merkityksen yrityksen tavoitteiden saavuttamisessa
    - kykenee arvioimaan ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden avulla
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Asiakasymmärrys suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
    - Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi
    - Markkinointiviestinnän muodot (ml. omat, ostetut ja anstaitut media sekä kumppanuudet)
    - Kohderyhmälähtöinen sisältöstrategia
    - Käytännön markkinointitoimenpiteet
    - Markkinointiviestinnän seurannan mittarit ja työkalut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    - tietää asiakasymmärryksen ja brändin rakentamisen merkityksen osana yrityksen maineen kehittämistä. - ymmärtää tutkimuksen rooli osana markkinointiviestinnän suunnittelutyötä.
    - tunnistaa markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet.
    - tuntee markkinointiviestinnän muodot perustasolla.
    - osallistuu suunitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    - osaa rakentaa erottuvaa brändiä ja kehittää asiakasyrityksen mainetta markkinointiviestinnän suunnittelun avulla.
    - hyödyntää tutkimustuloksia luovan suunnittelun perustana.
    - hyödyntää erilaisia ideointimenetelmiä suunnittelun eri vaiheissa.
    - hakee eri markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmän tarpeet huomioiden
    - tuntee markkinointitoimenpiteiden seurantaan liittyvät periaatteet
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    - kehittää asiakasyrityksen mainetta oivaltavan markkinointiviestinnän suunnittelun avulla brändstrategia huomioiden
    - hyödyntää tutkimustuloksia markkinointiviestinnän suunnittelussa ammattimaisesti.
    - hallitsee luovan suunnittelun vaiheet ja osaa hyödyntää luovia ideointimenetelmiä tavoitteellisesti.
    - osaa valita markkinointiviestinnän muodoista luovia näkökulmia kohderyhmien ajattelua ja toimintaa ohjaavalla tavalla.
    - osaa arvioida markkinointitoimenpiteiden onnistumista erilaisilla mittareilla ja työkaluilla.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakson aikana tuotetaan markkinointiviestintäsuunnitelma kohdeyritykselle.
    Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely etänä ja lähitapaamisissa, joita on neljä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Oppimateriaali vahvistetaan opintojakson alussa,

    Työelämäyhteydet

    Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

    Ajoitus

    20.10.2025 - 12.12.2025

    Oppimistehtävät

    Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle. Projektin suunnitelma ja arviointi,

    Ilmoittautumisaika

    14.05.2025 - 22.05.2025

    Aikataulu

    Neljä online tapaamista klo 17.40-20.30
    ke 23.10.
    ke 6.11.
    ke 20.11.
    ke 4.12.

    Ryhmä
    • TRB3HEMAR
    • EVENING
    • BLENDED
    • ONLINE
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    AHOT; näyttö

    Opettaja

    Mia-Maria Salmi

    Paikkoja

    15 - 50

    Koulutus

    TRALI Business Administration

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5