Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3180

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 16.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.05.2025 - 29.08.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
30 - 100
Koulutus
LIIKO Liikunnanohjaaja
Opettajat
Kari Hautakoski
Ryhmät
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
SUMMER
Kesäopinnot
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ennakkoon ilmoitetuilla lähijkaksoilla ajalla 19.05.-29.08.2025.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A.: Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Moodlen oppimismateriaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso toteutetaan ajalla 19.05.2025 - 29.08.2025 virtuaalitoteutuksena.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla toteutetaan kaksi yksilö-tai paritehtävää.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti toteutetaan verkkotenttinä.

Oppimistehtävät

1) Asiakasymmärryksen kerääminen ja asiakaspersoonan muodostaminen
2) Markkinoinnin kilpailukeinojen analysointi

Arviointitavat

T1: 30%
T2: 40%
Tentti: 30%

Siirry alkuun