Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3130

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 11.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
30 - 100
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Anna Vähäsalo
Minna Saukkonen
Ryhmät
ITB2PADIG1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
ITB2PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
ITB2PAICI1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut
ITB2PASOF1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokeihtys
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan Moodlessa opintojakson alkaessa. Ei lähiopetusta.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Opintojakson kirjalähteet:
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi

Lisälukemisto:
Kotler, Principles of Marketing
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Itsenäinen pari- tai ryhmätyöskentely omaan tahtiin annetun aikataulun puitteissa. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta.

Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu tietojenkäsittely-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.

Työelämäyhteydet

Opintojaksolla käytetään esimerkkejä alan yrityksistä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa. Uusintatentti on Examissa.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.

Oppimistehtävät

Kaksi pari- tai ryhmätyönä toteutettavaa asiakaspersoona & markkinointimix-tutkimusta kohdeyritykselle.

Arviointitavat

Tentti ja opintojakson tehtävät. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.

Siirry alkuun