Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3130
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.06.2024 - 16.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 11.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 30 - 100
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
- Opettajat
- Anna Vähäsalo
- Minna Saukkonen
- Ryhmät
-
ITB2PADIG1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Digitaaliset palvelut
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
-
INSTRUCTEDOhjattu virtuaalitoteutus
-
ITB2PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
-
ITB2PAICI1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut
-
ITB2PASOF1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 2. lukukausi, Pasila, Ohjelmistokeihtys
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan Moodlessa opintojakson alkaessa. Ei lähiopetusta.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Opintojakson kirjalähteet:
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi
Lisälukemisto:
Kotler, Principles of Marketing
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition, 2015 tai uudempi painos. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
Muut Moodlessa jaettavat materiaalit
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Itsenäinen pari- tai ryhmätyöskentely omaan tahtiin annetun aikataulun puitteissa. Opiskelija saa palautetta tehtävistä opettajalta.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu tietojenkäsittely-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla käytetään esimerkkejä alan yrityksistä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti järjestetään opintojakson lopuksi Moodlessa. Uusintatentti on Examissa.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla hyödynnetään myös kansainvälisiä yritysesimerkkejä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT sovittava opettajan kanssa opintojakson alussa.
Oppimistehtävät
Kaksi pari- tai ryhmätyönä toteutettavaa asiakaspersoona & markkinointimix-tutkimusta kohdeyritykselle.
Arviointitavat
Tentti ja opintojakson tehtävät. Tarkemmat arviointikriteerit löytyvät Moodlesta.