Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu x-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät.
Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä ja tiimityöskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä.
Lähiopetukseen (CONTACT) perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu x-tutkinnon opiskelijoille. Tämä tarkoittaa, että alakohtaisuus on otettu huomioon materiaalien ja harjoitusten sisällöissä. Osaamistavoitteet ja arviointikriteerit ovat kaikilla toteutuksilla yhtenevät."
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus (myös E-kirjat ja online-artikkelit)
Verkkotutoriaalit
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Yritysten verkkosivut
Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Opintojakson kurssikirja:
Bergström & Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi (2021)
Muu kirjallisuus:
Armstrong – Kotler: Marketing: an introduction, International edition
Kotler, Principles of Marketing
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään markkinoinnin näkökulmasta. Vierailuluennoitsijoita organisaatioista mahdollisuuksien mukaan
Haagan toimipiste
Opintojaksolla on kaksi palautettavaa tehtävää ja opintojakson päätteeksi on käsitetentti Moodlessa.
Tentin kysymykset koostuvat luentomateriaaleista. Tentin tekemistä voi yrittää Moodlessa vain yhden kerran, uusintatenttiajankohdasta informoidaan erikseen.
Suomi
23.10.2023 - 15.12.2023
Opintojaksolla käsitellään seuraavia teemoja: - markkinoinnin peruskäsitteet - markkinoinnin kehittyminen ja sen merkitys yritykselle - kuluttajakäyttäytymisen ja asiakkaisiin liittyvän tiedon yhdistäminen asiakasprofiilien rakentamisessa (asiakasymmärrys) - markkinoinnin kilpailukeinot 4p:stä ( tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) laajennettuun 7 p:hen (henkilöstö, asiakaspalvelu sekä prosessit ) - brändin merkitys kilpailuetuna - vastuullisuus ja kansainvälisyys markkinoinnissa
14.08.2023 - 20.10.2023
Aikataulu julkaistaan opintojakson alussa Moodlessa kurssialustalla.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi suorittaa näyttönä. Tarkemmat ohjeet avainosaamisten näytöistä löytyy Moodlesta (Haaga-Helian avainosaamisten näytöt).
Sari Auranen
15 - 40
0-5 (ajallaan palautetut oppimistehtävät)
0-3 (myöhästyneet palautukset)
RESRU Culinary Management
0.00 op
0.00 op
H-5