Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3034

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.06.2022 - 21.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.10.2022 - 16.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Pierantonio Silvani
Ryhmät
IT2PAICI1
Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR001HH1A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

24.10-19.12.2022

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.

Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Intro

Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.

Oppimateriaalit

Bergström&Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi.

Kotler, Principles of Marketing.

Amstrong- Kotler: Marketing

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Luennot, ryhmätyöt, ryhmötyöesitykset, ryhmätyön ohjaukset ja itsenäinen tiedonhakinta.

Työelämäyhteydet

Opintojakso sidotaan soveltuvilta osin työelämäyhteyksiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Lopputentti 21.2.2022

Oppimistehtävät

Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti.
Oppimistehtävät 1 ja 2 tehdään tiimeissä
Tentti on yksilötehtävä

Arviointitavat

Oppimistehtävät 1 ja 2 suoritettu hyväksyttävästi
Tentti suoritettu hyväksyttävästi
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa
• määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit
• kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen
• kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista Suomessa ja ulkomailla
• kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja
• tunnistaa kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen asiakasymmärrykseen
• tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti.

Siirry alkuun