Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR001HH1A-3034
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.06.2022 - 21.10.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.10.2022 - 16.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
- Opettajat
- Pierantonio Silvani
- Ryhmät
-
IT2PAICI1Tradenomi tietojenkäsittely, 2. lukukausi, Pasila, ICT infra ja pilvipalvelut, ryhmä 1
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- MAR001HH1A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
24.10-19.12.2022
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutusmuodot: Contact, Blended, Online, Virtual ja Demo.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Teet näyttösi opintojakson omalla DEMO-toteutuksella, jolle ilmoittaudut PEPISSÄ.
Näytössä kuvaat ja analysoit valitsemasi organisaation asiakkaita ja markkinoinnin kilpailukeinoja 7P-mallin avulla. Tarkemmat ohjeet löydät DEMO-toteutuksen Moodlesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Tämä opintojakso perehdyttää sinut markkinoinnin perusteisiin ja rooliin vastuullisessa liiketoiminnassa. Opit tunnistamaan kuluttajien käyttäytymisen merkityksen tuotteiden ja palveluiden suunnittelun lähtökohtana. Ymmärrät asiakaskeskeisyyden merkityksen sekä brändien ja asiakassuhteiden arvon yritykselle. Markkinointiosaaminen on tärkeää, sillä sitä tarvitaan yrityksen kaikissa toiminnoissa.
Oppimateriaalit
Bergström&Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Kotler, Principles of Marketing.
Amstrong- Kotler: Marketing
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Luennot, ryhmätyöt, ryhmötyöesitykset, ryhmätyön ohjaukset ja itsenäinen tiedonhakinta.
Työelämäyhteydet
Opintojakso sidotaan soveltuvilta osin työelämäyhteyksiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Lopputentti 21.2.2022
Oppimistehtävät
Opintojaksoon liittyy kaksi oppimistehtävää ja tentti.
Oppimistehtävät 1 ja 2 tehdään tiimeissä
Tentti on yksilötehtävä
Arviointitavat
Oppimistehtävät 1 ja 2 suoritettu hyväksyttävästi
Tentti suoritettu hyväksyttävästi
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa
• määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit
• kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen
• kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista Suomessa ja ulkomailla
• kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja
• tunnistaa kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen asiakasymmärrykseen
• tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti.