•   Strategic Branding MAR001AS2A-3029 18.08.2025-10.10.2025  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
    - tuntee brändin rakentamisen keskeisen käsitteistön.
    - ymmärtää vastuullisen brändi- ja markkinointistrategian merkityksen liiketoiminnalle, markkinoinnille ja johtamiselle.
    - tuntee asiakaslähtöisen brändinrakennuksen elementit ja osaa rakentaa brändistrategian, jossa on huomioitu vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys.
    - osaa soveltaa brändäyksen ja markkinointiviestinnän teorioita käytäntöön digitaalisessa toimintaympäristössä.
    - osaa analysoida brändejä ja hyödyntää tätä tietoa brändimarkkinoinnin kehittämiseen.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
    Sisältö
    - Brändistrategia: Asiakaslähtöinen arvonmuodostus liiketoiminnan perustana, bränditarina, brändi-identiteetti, brändipositio, brändipersoona, brändiarvon osatekijät

    - Vastuullisen brändistrategian suunnittelu ja jalkautus

    - Brändikokemuksen kehittäminen johdonmukaisesti eri kohtaamispisteissä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä opiskelusta ja tiimityöskentelystä. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Suositeltava kurssikirjallisuus:

    Aaker, D. A. (2010).?Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.

    Keller, K. & Swaminathan, V. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.

    Ruokolainen, P. (2020). Brändikäsikirja. Kauppakamari.

    Opettajan luentomateriaali.

    Työelämäyhteydet

    Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.

    Toimipiste

    Porvoon toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Opintojakson arvioitavat tehtävät etenevät kumulatiivisesti, niihin valmistaudutaan luentojen aikana valmistavilla tehtävillä, joihin saa sekä ohjausta että vertaispalautetta. Ei uusintamahdollisuutta eikä tenttiä.

    Opetuskieli

    Suomi

    Kansainvälisyys

    Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä ja analysoidaan yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista sisällöissä.

    Ajoitus

    18.08.2025 - 10.10.2025

    Oppimistehtävät

    Tarkentuu.

    Aikataulu

    Opintojakson tarkempi aikataulu on Moodlessa. Aikataulu julkaistaan lähempänä toteutuksen alkamista. Toteutukselle osallistujilta edellytetään läsnäoloa jokaisella lähitapaamiskerralla.

    Ryhmä
    • CONTACT
    • TR3PCMAR1
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija voi näytössä osoittaa aiemmin hankitun osaamisensa, joka kattaa opintojakson osaamistavoitteet. Tutustu huolellisesti opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin ennen näyttöön osallistumista.

    Opettaja

    Anna Vähäsalo

    Paikkoja

    15 - 45

    Arviointitavat

    Arviointikriteerit

    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.

    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.

    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.

    Lisätiedot
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Koulutus

    TRALI Business Administration

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5