Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä opiskelusta ja tiimityöskentelystä. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Suositeltava kurssikirjallisuus:
Aaker, D. A. (2010).?Building strong brands. Pocket Books/Simon & Schuster.
Keller, K. & Swaminathan, V. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. Harlow, UK.
Ruokolainen, P. (2020). Brändikäsikirja. Kauppakamari.
Opettajan luentomateriaali.
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Porvoon toimipiste
Opintojakson arvioitavat tehtävät etenevät kumulatiivisesti, niihin valmistaudutaan luentojen aikana valmistavilla tehtävillä, joihin saa sekä ohjausta että vertaispalautetta. Ei uusintamahdollisuutta eikä tenttiä.
Suomi
Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä ja analysoidaan yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista sisällöissä.
18.08.2025 - 10.10.2025
Tarkentuu.
Opintojakson tarkempi aikataulu on Moodlessa. Aikataulu julkaistaan lähempänä toteutuksen alkamista. Toteutukselle osallistujilta edellytetään läsnäoloa jokaisella lähitapaamiskerralla.
Vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija voi näytössä osoittaa aiemmin hankitun osaamisensa, joka kattaa opintojakson osaamistavoitteet. Tutustu huolellisesti opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin ennen näyttöön osallistumista.
Anna Vähäsalo
15 - 45
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee brändistrategiaan liittyvät peruskäsitteet. Hän osaa nimetä joitain brändistrategian tavoitteita ja ymmärtää brändäyksen roolin yrityksen kilpailukeinona.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata brändistrategian keskeiset käsitteet sekä prosessit. Hän ymmärtää sen roolin organisaatiolle ja yhteyden liiketoiminnan tavoitteisiin. Hän osaa soveltaa teoriaa käytäntöön ja suunnitella brändimarkkinoinnin ratkaisuja, joissa huomioidaan vastuullisuus.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija hallitsee brändistrategian käsitteet sekä prosessit. Hän osaa arvioida ja soveltaa bränditeoriaa sekä erilaisia brändäyksen viitekehyksiä liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa rakentaa asiakaslähtöisen brändistrategian ja sen avulla lisäarvoa asiakkaalle, vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys huomioiden. Hän osaa analysoida brändejä ja arvioida brändistrategian toteutumista markkinoinnissa. Hänellä on taito viestiä ratkaisunsa ammattimaisesti.
Lisätiedot
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
TRALI Business Administration
0.00 op
0.00 op
H-5