•   Learning Camp 2 – Development methods INS1PO103-3001 18.01.2021-21.05.2021  5   (LP2A) +-
    Learning objectives
    Opintojakso edistää seuraavia osaamisalueita tavoitteellisuus, liike-ajattelu, tutkimuksen roolin ymmärtäminen liiketoimintaprosesseissa, analysointitaidot, akateeminen kirjoittamis- ja esittämistaidot, kriittinen ajattelu, itsereflektio ja taitava digitaalisten työkalujen käyttö. Opintojakso on tiiviisti sidoksissa muihin opintojaksoihin koko opintojen ajan.
    Starting level and linkage with other courses
    Opintojakso on osa Porvoon kampuksen osaamispohjaisen opetussuunnitelman perusopintoja.
    Contents
    Tutkimusprosessi
    Toissijaiset tietolähteet
    Tutkimustyypit
    Laadulliset ja kvantitatiiviset tiedonkeruumenetelmät
    Tiedon analysointimenetelmät
    Tiedonkeruussa ja raportoinnissa käytetyt digitaaliset työkalut
    Akateeminen kirjoittaminen ja raportointi
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1
    Opiskelijalla on rajoitettu kuva tutkimuslähestymistavoista ja hänellä on vaikeuksia nimetä laadullisia ja kvantitatiivisia tiedonkeruumenetelmiä. Opiskelija osoittaa kykynsä kerätä tutkimukseen tarvittavaa tietoa, mutta tarvitsee apua ja tukea aineiston organisoinnissa ja analysoinnissa. Opiskelija osallistuu projektin suunnitteluun, toteuttamiseen, raportointiin ja arviointiin minimaalisella panoksella. Opiskelija tarvitsee tukea opiskelutovereiltaan ja ohjaajaltaan tehtävien suorittamiseksi.
    Assessment criteria - grade 3
    Opiskelija tuntee tutkimuslähestymistavat ja osaa selittää ja tarjota käytännön esimerkkejä laadullisista ja kvantitatiivisista tiedonkeruumenetelmistä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa tiedonkeruun niin, että aineisto on melko kattava ja edustava, sekä analysoida tietoja asianmukaisesti ja huolellisesti päätelmien tekemiseksi. Opiskelija osallistuu projektin suunnitteluun, toteuttamiseen, raportointiin ja arviointiin itsenäisesti ja hyödyntää käytettävissä olevia neuvoja. Opiskelija osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti.
    Assessment criteria - grade 5
    Opiskelija tuntee tutkimuslähestymistavat ja osaa arvioida eri tiedonkeruumenetelmien soveltuvuutta erilaisiin tutkimustehtäviin. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa tiedonkeruun siten, että aineisto on kattava, edustava ja luotettava, ja analysoida tietoja asianmukaisesti ja huolellisesti, jotta voidaan tehdä merkityksellisiä ja perusteltuja päätelmiä. Opiskelija osallistuu ennakoivasti ja tavoitteellisesti projektisuunnitteluun, toteutukseen, raportointiin ja arviointiin. Opiskelija osoittaa tavoitteellista ajattelutapaa ja ammatillista asennetta.

    Teaching methods and instruction

    Luennot
    Projekti (suunnittelu, toteutus, arviointi)
    Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
    Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)

    Learning material and recommended literature

    Ohjaajien luentomateriaalit
    Tutkimus- ja kehittämistyöhön liittyvä kirjallisuus
    E-kirjat ja verkkoartikkelit
    Tutoriaalit
    Yritysten kotisivut
    Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot sekä uutiset
    Sosiaalisen median sisällöt.

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Working life connections

    Työelämälähtöiset tehtävät ja toimeksiannot.

    Campus

    Porvoon toimipiste

    Exam dates and re-exam possibilities

    Sovitaan erikseen projektin puitteissa.

    Teaching language

    Finnish

    Internationality

    Kansainväliset lähteet.

    Timing

    18.01.2021 - 21.05.2021

    Learning assignments

    Oppimistehtävä 1: Menetelmätentti (30%) Oppimistehtävä 2: Kvalitatiivinen tutkimus (35%) Oppimistehtävä 3: Kvantitatiivinen tutkimus (35%)

    Enrollment

    04.01.2021 - 15.01.2021

    Content scheduling

    Periodit 3 ja 4 (18.1-21.5.2021) erikseen ilmoitetun aikataulun mukaan.

    Groups
    • LP2A
    Alternative learning methods

    Opinnollistaminen tai näyttö

    Teachers

    Anu Seppänen, Tiina Jokinen

    Seats

    15 - 40

    Further information

    Menetelmätentti (30%)
    Kvalitatiivinen tutkimus (35%)
    Kvantitatiivinen tutkimus (35%)

    Lisäksi lopullisessa arvioinnissa otetaan huomioon henkilökohtaiset näytöt
    projektissa, esim. läsnäolot ja vertaisarviointi.

    Degree Programmes

    LIIPO Degree Programme in Business Management

    Evaluation scale

    H-5