•   Selling ICT Solutions ICB006AS3A-3005 19.08.2024-11.10.2024  5   (ITB5PAICB1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opiskelija
    - oppii teorian ja käytännön harjoittelun kautta ratkaisumyynnin prosessin ja sen eri vaiheissa käytettäviä tekniikoita sekä neuvottelutaitoja
    - hahmottaa vaativan ratkaisumyyntityön osa-alueet ja oman asiantuntijaroolinsa siinä
    - saa käsityksen ICT projektien sisällöstä tuotteineen ja palveluineen
    - ymmärtää projektin kustannukset ja pystyy osoittamaan/laskemaan asiakkaan saamat hyödyt toimitettavasta ICT järjestelmästä
    Sisältö
    - Ratkaisumyynnin prosessi
    - Tarjouspyynnön tekeminen
    - Tarjouksen laatiminen
    - Tarjouksen hinnoittelu ja sen perustelu asiakkaalle
    - Ratkaisumyynnin neuvottelut
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Tiedot
    - Opiskelija tuntee joiltakin osin ratkaisumyynnin prosessien vaiheet ja eri vaiheissa käytettäviä tekniikoita.

    Taidot
    - Opiskelija osaa osittain hyödyntää erilaisia tekniikoita ja työkaluja ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheissa ja ryhmäneuvotteluissa.

    Pätevyys
    - Opiskelija osallistuu melko vähän ryhmän toimintaan.
    - Vähäinen itsenäinen panostus.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Tiedot
    - Opiskelija tuntee ratkaisumyynnin prosessien vaiheet ja eri vaiheissa käytettävät tekniikat.

    Taidot
    - Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia tekniikoita ja työkaluja ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheissa ja ryhmäneuvotteluissa.

    Pätevyys
    - Opiskelija osallistuu hyvin ryhmän toimintaan.
    - Hän osaa toimia melko itsenäisesti.
    - Aktiivinen osallistuminen ryhmän työskentelyyn.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Tiedot
    - Opiskelija tuntee erittäin hyvin
    ratkaisumyynnin prosessien vaiheet ja eri vaiheissa käytettävät tekniikat.

    Taidot
    - Opiskelija osaa hyödyntää hyvin erilaisia tekniikoita ja työkaluja ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheissa ja ryhmäneuvotteluissa.

    Pätevyys
    - Erittäin aktiivinen osallistuminen ryhmän työskentelyyn
    - Hyvä kyky toimia itsenäisesti
    - Innovatiivisuus, positiivinen asenne ja aikataulujen noudattaminen
    Lisätiedot
    Työelämäyhteydet
    - Opintojakson myynti-caset perustuvat yritysten todellisiin tarjous- ja myyntiprojekteihin.

    Kansainvälisyys
    - Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä aineistoa. Myynti-caset voivat olla kansainväliseen myyntiin liittyviä.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    - Eades, K. 2004. The New Solution Selling, The Revolutionary Sales Process That is Changing the Way People Sell. McGraw-Hill. - Eades, K. & Touchstone, J. & Sullivan, T. 2005. Solution Selling Fieldbook. McGraw-Hill. - Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L., & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita. - Roune, T. & Korpela, E. Joki. 2008. Tuloksia ratkaisujen myyntiin. Readme.fi. Jyväskylä. - Muu opettajan jakama materiaali

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    19.08.2024 - 11.10.2024

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 16.08.2024

    Ryhmä
    • ITB5PAICB1
    • 3AMK
    • VIRTUAL
    • INSTRUCTED
    • IT5PAICB1
    Opettaja

    Tuomo Ryynänen

    Paikkoja

    30 - 60

    Koulutus

    TRATI Business Information Technology

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5