•   Spirits, Brewery Products and Nonalcoholic Beverages HOS025AS2A-3005 23.03.2026-15.05.2026  5   (RE4HA1, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
    Perustella juomien tyyliä ja laatua systemaattisen maistelun avulla
    Selittää eri juomatyyppien tyyliin, laatuun ja hintaan vaikuttavat tekijät Juomien myynnin ja markkinoinnin välineiden käytön ravintolatoiminnassa
    Sisältö
    Erityyppisten väkevien juomien raaka-aineiden, tislaamisen ja kypsytyksen vaikutus tyyliin, laatuun ja hintaan.
    Oluen ja siiderin valmistuksen ja raaka-aineiden merkitys oluiden tyyliin, laatuun ja hintaan
    Juomasekoitusten ja cocktailien tyyliin, laatuun ja hintaan vaikuttavat tekijät
    Alkoholittomien juomien (mehut, kahvi, tee, kivennäisvedet) tyyliin, laatuun ja hintaan vaikuttavat tekijät
    Eri juomatyyppien tyylin ja laadun arviointi systemaattinen maistelun avulla
    Eri juomatyyppien myynnin ja markkinoinnin avaintekijät ravintolatoiminnassa
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Osoittaa kykyä maistaa tuotteita systemaattisesti. Tunnistaa keskeisiä tuotteita ja osaa kuvata niiden ominaisuuksia. Tunnistaa ja osaa kuvata tuotteiden laatuun, tyyliin ja hintaan vaikuttavia tekijöitä. Tunnistaa myynnin ja markkinoinnin välineitä ravintolatoimissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Tunnistaa ja kuvaa keskeisten tuotteiden ominaisuuksia ja osaa erotella niiden laatuun, tyyliin ja hintaan vaikuttavia tekijöitä syventävästi systemaattisen maistamisen avulla. Osaa soveltaa myynnin ja markkinoinnin välineitä ravintolatoiminnassa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Tunnistaa ja kuvaa keskeisten tuotteiden ominaisuuksia ja osaa erotella niiden laatuun, tyyliin ja hintaan vaikuttavia tekijöitä systemaattisen maistamisen avulla. Pystyy tulkitsemaan myynnin ja markkinoinnin välineiden tehokkuutta ravintolatoiminnassa.

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    23.03.2026 - 15.05.2026

    Ryhmä
    • RE4HA1
    • CONTACT
    Opettaja

    Terhi Oksanen-Alén, Hanna Rinne

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    RESTO Hospitality and Tourism Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5