•   Service, Product and Quality HOS007AS2A-3007 13.01.2025-16.05.2025  5   (REB2HA2, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Osaa analysoida ja kehittää majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintamalleja. Ymmärtää palvelun, tuotteiden ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä, sekä osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä. Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Ei edeltävyysvaatimuksia
    Sisältö
    Majoitus- ja ravintola-alan trendit, konseptit ja toimintaympäristö. Palvelun, tuotteen ja laadun merkitys liiketoimintaympäristössä. Asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden merkitys liiketoiminnan kehittämisessä. Alan erilaiset ansaintaperiaatteet, kannattavuuslaskelmat ja tunnusluvut. Tuotesuunnittelun osa-alueet ja tuotteistaminen. Majoitus -ja ravintolapalvelujen hinnoittelumenetelmät.
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Tunnistaa majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja. Ymmärtää kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitus- ja ravintola-alalla. Tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Ymmärtää majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja, sekä kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitus -ja ravintola-alalla. Osaa vertailla erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Ymmärtää ja analysoi majoitus- ja ravintolayrityksen liiketoimintamalleja. Osaa kehittää kannattavia ja asiakaslähtöisiä tuotteita. Ymmärtää, analysoi ja osaa perustella erilaisia ansaintaperiaatteita liiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija:
    Osaa analysoida ja kehittää majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintamalleja.
    Ymmärtää palvelun, tuotteiden ja laadun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
    Osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä.
    Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Kirjallisuusluettelo, videomateriaalit, artikkelit ja luentoesitykset löytyvät opintojakson Moodle-sivuilta

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    13.01.2025 - 16.05.2025

    Oppimistehtävät

    Tehtävä 1. Liiketoimintamallit ja niiden analysointi Tehtävä 2. Trendit ja niiden vaikutus liiketoimintaan Tehtävä 3. Kannattavien ja asiakaslähtöisten tuotteiden kehittäminen Tehtävä 4. Palvelualan liiketoiminnan perustunnusluvut Lisäksi opintojaksolla arvioidaan neljä (4) tuntitehtävää, jotka vaativat läsnäolon tunnilla.

    Ilmoittautumisaika

    02.01.2025 - 10.01.2025

    Ryhmä
    • REB2HA2
    • BLENDED
    • CONTACT
    Opettaja

    Hanna Rinne

    Paikkoja

    15 - 40

    Arviointitavat

    Kokonaisarvosana määräytyy seuraavalla tavalla:

    50 p tai alle 0 hylätty

    51 – 60 p 1 välttävä

    61 – 70 p 2 tyydyttävä

    71 – 80 p 3 hyvä

    81 – 90 p 4 kiitettävä

    91 – 100 p 5 erinomainen

    Koulutus

    RESTO Hospitality and Tourism Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5