•   Developing Customer Experience (project) HOS003AS2A-3007 19.08.2024-30.07.2025  5   (DEMO) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa;
    - hahmottaa palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa
    - tunnistaa erilaisia asiakkuuksia ravintola- tai majoituspalvelujen käyttäjinä
    - suunnitella eri tyyppisiä palvelutuotteita ja tapahtumia
    - kuvata ja suunnitella asiakaspolkuja ja palveluprosesseja
    - käyttää palvelumuotoilun välineitä ja menetelmiä asiakaskokemuksen luomisessa
    - toteuttaa käytännössä asiakaslähtöisen palvelukokemuksen (projekti)
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opiskelijalla tulisi olla suoritettuna
    HH avainopinnot Asiakasymmärrys ja markkinointi
    HH avainopinnot Asiakaskokemus ja myynti
    HH avainopinnot Tiimityö ja projektiosaaminen
    Sisältö
    Käytännön projekti, jossa hyödynnetään asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen näkökulmia: erilaiset asiakkuudet palveluiden käyttäjinä, asiakaskokemuksen elementit
    asiakaskokemuksen suunnittelu ja tuottaminen, asiakaspolun ja palveluprosessien kuvaaminen ja suunnittelu.
    Palvelumuotoilun käsitteet ja projektiin soveltuvat palvelumuotoilun työvälineet ja menetelmät
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    osallistuu ohjattuna käytännön projektiin asiakastapahtumassa, ja siinä tunnistaa palvelukokemukseen vaikuttavat elementit ja palveluprosessin vaiheet
    osaa määritellä erilaisia asiakkuuksia ja palvelutuotteita
    ymmärtää asiakaskokemuksen arvon palvelukehittämisessä
    hahmottaa palvelumuotoilun käsitteet, prosessin ja yksittäisiä menetelmiä asiakaskokemuksen kehittämiseksi
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    osallistuu itseohjautuvan tiimin jäsenenä käytännön projektiin asiakastapahtumassa; osaa määritellä palvelukokemuksen elementit ja tasot asiakkaan tarpeita vastaavaksi
    osaa kuvata palveluprosessin sekä palveluntarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
    osaa arvioida/ mallintaa asiakaskokemusta määritellyssä palveluympäristössä
    hyödyntää palvelumuotoilun työvälineitä asiakaskokemuksen kehittämisessä
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    osallistuu vastuullisessa tiimiroolissa käytännön projektiin asiakastapahtumassa; osaa suunnitella palvelupolkuja asiakasryhmät, henkilöstö ja liikeidea huomioiden
    tunnistaa palveluprosessin kriittiset elementit ja kehityskohteet
    osaa kehittää asiakasryhmäkohtaista palvelukokemusta hankitun asiakasymmärryksen perusteella
    osaa soveltaa innovatiivisesti palvelumuotoilun prosessia ja työvälineitä eri palveluympäristöissä

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä on näyttö- eli DEMO-toteutus opiskelijoille, jotka jo osaavat opintojaksolla opittavat tiedot ja taidot. Opintojaksolla ei ole opetusta tai tapaamisia

    Toimipiste

    Haagan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    19.08.2024 - 30.07.2025

    Ilmoittautumisaika

    13.09.2024 - 13.09.2024

    Ryhmä
    • DEMO
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Mikäli jo osaat tämän opintojakson tavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Kysy lisää opintojakson opettajalta. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

    Opettaja

    Nina Niemi, Hanna Rinne

    Paikkoja

    1 - 40

    Koulutus

    RESTO Hospitality and Tourism Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5