Opintojaksolla on lähiopetusta ja oppimistehtäviä tehtäviä sekä mahdollisesti tentti. Kts. Toteutuksen valinnaiset oppimistavat.
Opettaja(t): Kristiina Huff
S-postin muoto: etunimi.sukunimi(at)haaga-helia.fi
Minut tavoittaa parhaiten sähköpostilla. Voit myös tavata minua toimistossani A408.
Puh. nro: 040 4887178 (Olen paljon tunneilla, joten en aina vastaa. Lähetä tekstari tai sähköposti, jos näin käy).
Postilokero: Haagan kampus, PL 4 (Tätä tarvitaan harvoin, koska tehtävät palautetaan Moodleen)
Ohjausaika: Ohjaus tapahtuu lähiopetustuntien yhteydessä. Tarvittaessa voimme sopia ajan sähköpostitse.
Oppimateriaali on monisteita ja toimii työvälineenä. Lisäksi käytetään hyväksi autenttista materiaalia esim. internetistä. Monisteet jaetaan lähiopetuksessa ja ovat saatavilla myös Moodlessa.
Opintojakson sisällöt ovat työelämälähtöisiä ja -aiheisia.
Haagan toimipiste
Opintojakson arvosanaa voi korottaa uusintatenttipäivinä. Kts. Toteutuksen valinnaiset oppimistavat.
Suomi
Opintojakson aihepiireissä tutustutaan englanninkielisten maiden käytänteisiin sekä englanninkieliseen viestintään osana nykypäivän suomalaista työelämää.
19.08.2019 - 11.10.2019
Oppimistehtävät ovat Moodlessa.
17.06.2019 - 23.08.2019
Lukujärjestys on MyNetissä. Aiheiden järjestys voi muuttua. Lisätietoja tunneilla ja Moodlessa.
Aiheita
About Jobs and CVs
Business Writing
About Hospitality industry
Foodservice
Hotel
Finland
Oppimistavat ja osaamisen arviointi
Oppimistavat:
Oppimistapa a.
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät ja tentti
Lähiopetuksen aikataulu löytyy MyNetistä/lukujärjestyksestä. Tehtävät ovat pienehköjä ja suuri osa tehtävistä tehdään lähiopetuksessa. Kirjallinen, valvottu tentti järjestetään pyydettäessä tai tarvittaessa. Joskus kurssilla tehdään kotitentti, joka on tarjolla Moodlessa kurssin loppupuolella.
• lähiopetus tukee oppimistavoitteiden saavuttamista eli kaikki osallistuminen on plussaa
• varsinkin suullisten oppimistavoitteiden saavuttamista arvioidaan erityisesti lähiopetuksessa
• tehtävät ovat saatavilla Moodlessa
• tehtävät ovat suurimmaksi osaksi yksilötöitä
• tehtävät on hyvä palauttaa määräaikaan mennessä (pvm. moodlessa) ja ne arvioidaan useimmiten asteikolla hyväksytty / hylätty, usein myös asteikolla OK-hyvä--oikein hyvä.
• kaikki palautetut / tehdyt tehtävät ovat plussaa
• tentti varmistaa kirjallisen osaamisen, painotuksena kurssin sisältöihin liittyvien oppimistavoitteiden hallinta
• tentin voi uusia uusintatenttipäivinä (kts MyNet)
• opintojakson arvosanaa voi korottaa uusintatenttipäivinä
Oppimistapa b.
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä- tai monimuotototeutuksena
Lähiopetuksen aikataulu löytyy MyNetistä/lukujärjestyksestä . Tehtävät ovat pienehköjä ja suuri osa tehtävistä tehdään lähiopetuksessa.
• lähiopetus tukee oppimistavoitteiden saavuttamista eli kaikki osallistuminen on plussaa
• varsinkin suullisten oppimistavoitteiden saavuttamista arvioidaan erityisesti lähiopetuksessa
• tehtävät ovat saatavilla Moodlessa
• tehtävät ovat suurimmaksi osaksi yksilötöitä
• tehtävät tulee palauttaa määräaikaan mennessä (pvm. moodlessa) ja ne arvioidaan useimmiten asteikolla hyväksytty / hylätty, usein myös asteikolla OK-hyvä--oikein hyvä.
• kaikki palautetut tehtävät ovat plussaa
• jos edellä mainituissa arvioinnin kohteissa on puutteita, oppimistavoitteiden saavuttamisen osoittaminen ilman tenttiä voi olla vaikeaa
• opintojakson arvosanaa voi korottaa uusintatenttipäivinä
Oppimistapa c.
Oppimistehtävät ja tentti
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen vain satunnaisesti tai ei lainkaan. Opiskelija näyttää kuitenkin tekemänsä tehtävät ja varmistaa osaamisensa kirjallisessa, valvotussa tenttitilaisuudessa, yleensä uusintatenttipäivänä. Opiskelija voi osoittaa suullisen osaamisensa sovituilla lähitapaamiskerroilla.
• tehtävät ovat saatavilla Moodlessa
• tehtävät ovat suurimmaksi osaksi yksilötöitä
• tehtävät on hyvä palauttaa ennen seuraava lähiopetusta (pvm. Moodlessa) ja ne arvioidaan useimmiten asteikolla hyväksytty / hylätty, usein myös asteikolla OK-hyvä--oikein hyvä.
• kaikki palautetut tehtävät ovat plussaa
• suullisten oppimistavoitteiden saavuttamisen arviointi on vaikeaa; suosittelen tätä vaihtoehtoa vain erityistapauksissa ja suullisten oppimistavoitteiden todentamisesta sovitaan erikseen
• opintojakson arvosanaa voi korottaa uusintatenttipäivinä
Palaute
Olen ottanut huomioon seuraavaa:
• tehtävät ovat suurimmaksi osaksi yksilötöitä
• suullista englantia on paljon
• painotetaan sujuvuutta tarkan kieliopillisuuden sijaan
• painotetaan ammattikieltä
Kristiina Huff
15 - 30
Kts. Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
HOTRA Degree Programme in Hotel and Restaurant Management, RUOKAT Degree Programme in Culinary Management, MATKA Degree Programme in Tourism Management
0.00 op
0.00 op
H-5