•   Consumer Behaviour CUS4LH102A-3019 22.08.2022-14.10.2022  5   (EVENING, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tavoitteena on asiakkaan käyttäytymisen ymmärtäminen ja asiakasymmärryksen lisääminen. Asiakkaat toimivat hyvin erilaisissa toimintaympäristöissä ja toimintaympäristön muutosten merkitys asiakkaan käyttäytymisessä on olennaista. Ostamisesta ja kuluttamisesta saatua tietoa hyödynnetään vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa. Onnistunut asiakasvuorovaikutus digitaalisessa ja sosiaalisessa mediassa on olennaista sekä b-to-b että kuluttajamarkkinoilla.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Suositellaan, että opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit ja vähintään yhden liiketalouden suuntautumisen perusmoduulin tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen.
    Opintojakso on osa Palveluliiketoiminta ja asiakkuudet –suuntautumista ja siihen kuuluvaa 10op:n moduulia Asiakkuuksien johtaminen. Moduulissa on kaksi osaa:
    OSA A: CUS4LH102A Asiakaskäyttäytyminen 5 op sekä
    OSA B: CUS4LH102B Asiakkuuksien johtaminen ja tietojärjestelmät 5op
    Sisältö
    • toimintaympäristön muutosten vaikutus asiakkaan käyttäytymiseen ja kuluttamiseen
    • asiakasymmärrys asiakkaan käyttäytymisen perustana
    • kuluttamisen sosiaalinen ja psykologinen näkökulma
    • ostoprosessi ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
    • integroitu monikanavaisuus asiakasvuorovaikutuksessa
    • asiakkaan käytäntöjen prosessit liiketoiminnan kehittämisessä
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    tunnistaa joitakin digitaalisia työvälineitä asiakastiedon hankinnassa
    tuntee ostoprosessin vaiheet ja joitakin ostamiseen vaikuttavia tekijöitä
    tuntee joitakin segmentointi- ja profilointikriteereitä
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    tietää digitaalisten työvälineiden roolin asiakastiedon hankinnassa
    tietää perusteet asiakastiedon jalostamisesta asiakasymmärrykseksi
    ymmärtää erilaisia ostoprosesseja ja ostamiseen vaikuttavia tekijöitä
    osaa segmentoida ja profiloida asiakkaita joidenkin kriteerien perusteella
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    osaa hyödyntää digitaalisia työvälineitä asiakastiedon hankinnassa
    osaa jalostaa asiakastietoa asiakasymmärrykseksi
    ymmärtää erilaisia ostoprosesseja ja ostamiseen vaikuttavat tekijöitä sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
    osaa segmentoida ja profiloida asiakkaita erilaisien kriteerien perusteella sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
    osaa hyödyntää asiakasymmärrystä palveluliiketoiminnan kehittämisessä ja monikanavaisessa asiakasvuorovaikutuksessa

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    22.08.2022 - 14.10.2022

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 19.08.2022

    Ryhmä
    • EVENING
    • BLENDED
    • LH5IPACUS
    Opettaja

    Minna Saukkonen

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    HELI Degree Programme in Business Management

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    3.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5