•   Leading Creative Planning and Production COM4HM006-3007 21.10.2024-13.12.2024  5   (WEEKEND, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson käytyään opiskelija johtaa itseään sekä suunnitella ja johtaa luovaa prosessia sekä tuottaa luovassa tiimissä sisältöä toimeksiantajan briiffin pohjalta.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.Tämä opintojakso kuuluu ylemmän ammattikorkeakoulun (YAMK) opetussuunnitelmaan. Opintojakson suorittaminen edellyttää ylemmän ammattikorkeakoulun opiskeluoikeutta.
    Sisältö
    • Asiakas-, brändi- ja markkinaymmärrys
    • Sisältömarkkinointi ja konseptisuunnittelu
    • Luovan suunnittelun eri vaiheet
    • Tiimityöskentely
    • Digitaalinen sisällöntuotanto
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

    Opiskelija tuntee luovan suunnittelun vaiheet, käsitteistön ja menetelmät asiakas- ja markkinaymmärryksen hankkimisesta asiakaskeskeiseen konseptisuunnitteluun. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa sisältökonseptin ja tuottaa sen mukaista sisältöä digitaalisiin kanaviin.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Arvosanan 1 edellyttämän osaamisen lisäksi opiskelija ymmärtää ja osaa kriittisesti arvioida käsitteitä ja menetelmiä, jotka liittyvät luovan prosessiin ja konseptisuunnitteluun. Opiskelija osaa hyödyntää ja johtaa erilaisia luovan suunnittelun menetelmiä toimeksiannon mukaan. Hän osaa tuottaa asiakaslähtöisen luovan sisältökonseptin ja erottuvaa sisältöä digitaalisiin kanaviin,
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja innovoida asiakaslähtöisiä konsepteja ja menetelmiä. Hän osaa johtaa luovan suunnittelun prosessia itseohjautuvasti ja toimia rakentavasti ja vaikuttavasti osana luovaa tiimiä. Hän osaa proaktiivisesti etsiä ja analysoida projektin kannalta kriittistä informaatiota. Oman oppimisen ja toiminnan reflektointi on erinomaista.
    Lisätiedot
    Opintojakso korvaa edeltävän opetussuunnitelman opintojaksot:
    • COM4LJ013: Media and Public Relations
    • COM4LJ012: Current Trends: Integrated Marketing Communications
    • MGT4LG210: International marketing
    • JAT8LU005: Yritysviestinnän uudet ympäristöt

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Opintojakson käytyään opiskelija osaa suunnitella ja johtaa luovaa prosessia sekä monikanavaista sisällöntuotantoa.
    Opintojaksolla tehdään ryhmätyönä projekti, jossa luodaan annetun briiffin mukainen konsepti ja sisältöä.
    HUOM Opetus on osittain yhteistä englanninkielisen sisartoteutuksen kanssa.

    Vastuuhenkilö

    Hanna Rajalahti

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Saatavilla Moodlessa opintojakson alkaessa.

    Työelämäyhteydet

    Ryhmätyö fokusoituu opiskelijoiden valitseman organisaation kehittämiseen.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    -

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    21.10.2024 - 13.12.2024

    Oppimistehtävät

    Ryhmätyönä tehtävä luova konsepti ja sisältösuunnitelma (paino: 60 %) Tentti (paino 40 %)

    Ilmoittautumisaika

    03.06.2024 - 18.10.2024

    Aikataulu

    Intensiivitoteutus, joka muodostuu kolmesta työpajasta ja niiden välillä tehtävästä ryhmätyöstä.
    Lauantai 26.10.2024 kello 9-15
    Lauantai 9.11.2024 kello 9-15
    Lauantai 30.11.2024 kello 9-15
    Lisäksi ryhmillä on mahdollisuus saada opettajalta coachausta (online) työpajan välillä erikseen sovittavana ajankohtana.

    Ryhmä
    • WEEKEND
    • MACOMF
    • CONTACT
    • BLENDED
    Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

    Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen Haaga-Helian opiskelijasivujen ohjeiden mukaisesti.

    Opettaja

    Kevin Gore, Leena Korttilalli

    Paikkoja

    15 - 25

    Arviointitavat

    Osaamistavoitteet ja arviointi

    Opintojakso arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.

    Arvosana 1
    Opiskelija tuntee luovan suunnittelun vaiheet, käsitteistön ja menetelmät asiakas- ja markkinaymmärryksen hankkimisesta asiakaskeskeiseen konseptisuunnitteluun sekä monikanavaiseen tarinankerrontaan. Hän osaa toimia luovassa tiimissä ja suunnitella ja toteuttaa tavoitteellisen sisältökonseptinstrategian sekä hyödyntää sitä johtaessaan rajattua luovan suunnittelun prosessia. Opiskelija osaa tuottaa yksinkertaisen sisältösuunnitelman ja tarinallista sisältöä digitaalisiin kanaviin.

    Arvosana 3
    Edellisten lisäksi opiskelija ymmärtää ja osaa kriittisesti arvioida käsitteitä ja menetelmiä, jotka liittyvät sisältömarkkinoinnin strategiseen päätöksentekoon erilaisissa liiketoiminta- ja markkinatilanteissa. Opiskelija osaa hyödyntää ja johtaa omaa toimintaansa ja erilaisia luovan suunnittelun resursseja prosessia toimeksiantajan liiketoiminnan tarpeet huomioiden. Hän osaa tuottaa tehokkaan ja tavoitteellisen sisältösuunnitelman ja houkuttelevaa sisältöä digitaalisiin kanaviin asiakas- ja markkinatiedon pohjalta. Opiskelija osaa valita mittareita mitata ja optimoida luovan suunnitteluprosessin sekä erilaisten tarinnankerronnan ratkaisujen onnistumista monikanavaisessa ympäristössä.

    Arvosana 5
    Edellisten lisäksi opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja innovoida asiakaslähtöisiä konsepteja ja menetelmiä kehittäessään sisältömarkkinoinnin ratkaisuja toimeksiantajan liiketoiminta- ja markkinatilanteisiin. Hän osaa toteuttaa ja johtaa luovan suunnittelun prosessia osana tiimiä ja itsenäisesti rakentavasti ja vaikuttavasti muiden opiskelijoiden oppimisprosessia tukien. Opiskelija osaa käynnistää ja organisoida yhteistyötä organisaation eri sidosryhmien kanssa sekä priorisoida toimintaa. Hän osaa proaktiivisesti etsiä ja analysoida liiketoiminnan ja luovan projektin kannalta kriittistä informaatiota tietoa kehittääkseen luovan suunnittelun prosessia ja erilaisten tarinankerronnan ratkaisujen onnistumista monikanavaisessa ympäristössä. Opiskelija osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen ja toteuttaa luovan projektin / tehtävät annetun aikataulun mukaisesti.

    Koulutus

    LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    2.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5