H2H-viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM4HM002-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 14.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 50
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus
- Opettajat
- Eeva Puhakainen
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
MACOMFViestinnän ja markkinoinnin johtaminen, masterit, Pasila
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- COM4HM002
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lukkarin mukaan
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, projekti- ja pienryhmätyöskentelyä sekä verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla.
Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta. Lisätietoja AHOT-prosessista löytyy
https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Intro
Olet varmasti huomannut, että markkinointiviestinnässä on jo pitkään korostunut tuote- ja organisaatiokeskeisen lähestymistavan sijaan kyky puhutella tavoiteltavia kohderyhmiä inhimillisesti. Mutta miten tämä tapahtuu?
H2H- viestinnän kurssi auttaa sinua löytämään uusia tehokkaita ja asiakaslähtöisiä näkökulmia markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin: brändiviestinnästä ja vaikuttamarkkinoinnista rekrytointiviestintään.
Oppimateriaalit
Kotler P, Pfoertsch W and Sponholz, U. 2021. H2H Marketing - The Genesis of Human-To-Human Marketing. Saatavissa e-kirjana Finnassa.
+ opettajan Moodlessa jakama ja opiskelijoiden itsenäisesti hakema materiaali
Oppimateriaalit julkaistaan toteuttamissuunnitelmassa / Moodlessa
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Osallistuminen lähiopetukseen
Opettajan työpajoissa jakamat esitysmateriaalit ja muu kirjallinen materiaali tulevat Moodleen.
Opetusillat / työpajat Pasilassa ja/tai verkossa lukkarikoneen mukaan.
Kurssi on luonteeltaan hyvin interaktiivinen ja työpajat lukkariin merkittyinä aikoina noudattavat yhteisöllisen oppimisen pedagogiikka
a) Johdatus teemaan
b ) Ryhmäharjoitus teemaan liittyen
c) Palautetta ja pohdintaa
Huomaa, että opiskelijoiden on opetuskertojen lisäksi varattava aikaa yksilö-/ryhmäopintoihin viikoittain, koska tällä 5 opintopisteen kurssilla on vain noin 20 tuntia "opetusta". Arvosanasta ryhmätyön osuus on 30 % ja loppu määräytyy henkilökohtaisten suoritusten perusteella.
Työelämäyhteydet
Kurssilla analysoidaan ajankohtaisia työelämän tapauksia ja esimerkkejä. Mahdollisesti vierailija.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan kurssin aloituskerralla.
Kansainvälisyys
Opetusmateriaali on suurelta osin kansainvälistä (ja osin englanniksi).
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Toteutuksen vastuuopettaja tiedottaa tarkemmin AHOTin soveltamisesta kurssin aloituksessa.
Tutustu myös AHOT-ohjeisiin https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Huomioi, että work and study -mallia ei lähtökohtaisesti sovelleta master-opiskeliuun.
Oppimistehtävät
Tarkemmat tehtävänkuvaukset käydään läpi kurssin aloituskerralla.
Arviointitavat
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija osaa osin kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin käsitteitä. Hän tunnistaa joitakin aiheeseen liittyviä teoreettisia lähtökohtia. Opiskelija osaa jonkin verran soveltaa H2H-lähestymistapaa käytännönläheisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissaan.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata H2H-viestinnän ja -markkinoinnin peruskäsitteet Hän tuntee keskeisimmät aiheeseen liittyvät teoreettiset lähtökohdat. Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija on sisäistänyt erittäin hyvin H2H-viestinnän ja -markkinoinnin keskeiset käsitteet ja teoreettiset lähtökohdat.
Opiskelija osaa analysoida, perustella ja soveltaa H2H-lähestymistapaa sidosryhmälähtöisissä viestintä- ja markkinointiratkaisuissa.
Opiskelija osaa eritellä H2H-viestinnän ja -markkinoinnin tarjoamia mahdollisuuksia strategisen markkinointiviestinnän tukena.
Opiskelija osoittaa erinomaista sitoutumista kurssin suorittamiseen ja aikatauluhin.