KREA Henkilöbrändin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM003AS3A-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.06.2024 - 16.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 11.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Hanna Tattari
- Jenni Brisk
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
TR3HEMAR1Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
- Opintojakso
- COM003AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Luennot lukujärjestyksen mukaisesti luokkatilassa tai Teamsissa. Tarkempi aikataulu Moodlessa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Tehtävänäsi on laatia ja muokkata Moodle-sivustolla olevasta työkirjasta henkilöbrändisi mukainen esitys. Liitä esityksesi tueksi myös tietoperustaa. Linkitä esitykseesi henkilöbrändisi tueksi laatimiasi sisältöjä.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Tällä opintojaksolla pääset rakentamaan omaa ammatillista henkilöbrändiäsi erilaisten tehtävien ja harjoitusten avulla. Opit myymään ja markkinoimaan osaamistasi sekä luomaan omaa henkilöbrändiäsi tukevaa sisältöä. Saat työkaluja ja vinkkejä siihen, miten profiloida itsesi ja erottautua yhtä lailla työnhaussa kuin oman alasi ammattilaisena työelämässä.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali jaetaan Moodlessa. Suositeltava kirjallisuus:
a-aineisto/kirjallisuus (vapaaehtoista):
Arruda, W. 2019. Digital You: Real Personal Branding in the Virtual Age. Association for Talent Development.
Chritton, S. 2012. Personal Branding For Dummies. Hoboken: For Dummies.
Kelly, S. 2017. Personal branding for entrepreneurial journalists and creative professionals. New York, NY: Routledge.
Kortesuo, K. & Vehniäinen, J. 2011. Tee itsestäsi brändi: Asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa. Porvoo: WSOYpro : Docendo.
Kurvinen J., Laine T. & Tolvanen V. 2017. Henkilöbrändi - asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Talent. Helsinki.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opintojaksolla täytetään työkirjaa opiskelijan omaan henkilöbrändin liittyvistä osa-alueista. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, vertaistyöskentelyä ja työpajatyöskentelyä.
Työelämäyhteydet
Opintojakso tarjoaa opiskelijalle valmiuksia markkinoida osaamistaan erottuvasti työelämässä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso on projektiluontoinen, joten uusintamahdollisuutta ei ole. Työkirja ja sen perusteella tehty lopullinen tuotos esitellään viimeisellä luentokerralla.
Kansainvälisyys
Luento- ja Moodlemateriaalina voidaan käyttää myös englanninkielistä materiaalia.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Opiskelija voi osoittaa aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) sopimalla näytöstä opettajan kanssa.
Oppimistehtävät
Opintojaksolla täytetään viikoittain etenevää työkirjaa, välipalautuksia on neljä.
Tehtävä 1: millainen olen, mitä tavoittelen
Tehtävä 2: miten erotun muista osa I muut + kirjallinen essee henkilöbrändin kilpailija-analyysista
Tehtävä 3: Miten erotun muista, osa II minä
Tehtävä 4: Miten luon itseni näköistä sisältöä (omien sisältöjen suunnittelu ja toteutus)
Loppuesitys toteutetuista henkilöbrändiä tukevista sisällöistä
Arviointitavat
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin.
Arvosana määräytyy tuotosten ja opiskelijan antaman vertaispalautteen sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella
Arviointi:
Aktiivisuus ja asenne (aktiivinen osallistuminen etäkertoihin, palautukset ajoissa, vertaispalautteen antaminen jne.) 50 % kokonaisarvosanasta
Tuotokset (työkirja, tehtävän 2 kirjoitustehtävä sekä henkilöbrändiä tukevat kurssin aikana tuotetut sisällöt ) 50 % kokonaisarvosanasta