•   Professional Communication COM001HH1A-3240 20.10.2025-12.12.2025  5   (CONTACT, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa
    - viestiä suullisesti ja kirjallisesti tavoitteiden ja kohderyhmien edellyttämällä tavalla vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
    - hyödyntää useita viestinnän keinoja, kanavia ja digitaalisia alustoja
    - tunnistaa oman osaamisensa ja markkinoida osaamistaan vakuuttavasti
    - kohdata ja kuunnella muita sekä antaa ja vastaanottaa palautetta, ja viestiä kielitietoisesti
    - arvioida erilaisia tietolähteitä, niiden toimintatapoja ja motiiveja kriittisesti sekä tuntea vastuunsa tiedosta, jota välittää eteenpäin.
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Tämä opintojakso on osa pakollisia avainosaamisten opintojaksoja. Ei edeltävyysvaatimuksia.
    Sisältö
    - yritysviestinnän kenttä
    - tiedottava kirjoittaminen
    - erottuva esiintyminen
    - henkilöbrändi ja digitaalinen jalanjälki
    - työnhaku ja kohderyhmälähtöinen erottautuminen
    - kriittisen lukutaidon perusta
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 % arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.

    Opiskelija:
    - osaa muotoilla suullista ja kirjallista viestintää tavoitteen ja tilanteen mukaisesti
    - tuntee erityyppisiä viestinnän kanavia ja digitaalisia alustoja.
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija:
    - osaa tuottaa tarkoituksenmukaisiin tietolähteisiin perustuvaa ja tehtävänannon mukaista viestintää kohderyhmälähtöisesti kulttuurisidonnaisuuden sekä vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
    - osaa käyttää useita viestinnän kanavia ja alustoja
    - tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija:
    - osaa tuottaa merkityksellistä sisältöä hyvällä suomen kielellä monipuolisia lähteitä hyödyntäen ja kulttuurisidonnaisuuden sekä vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
    - osaa hyödyntää erityyppisiä viestinnän kanavia ja alustoja monipuolisesti
    - osaa viestiä vakuuttavasti vaativissa esiintymis- ja vuorovaikutustilanteissa.

    Opetusmenetelmät ja ohjaus

    Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian amk-tutkintoihin ja opiskelija voi osallistua mille tahansa toteutukselle. Opetus koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä ja tiimityöskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä. Tämä kyseinen toteutus on suunniteltu erityisesti liiketalouden tradenomitutkinnon opiskelijoille.

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Kortesuo, K. 2019. Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
    Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
    Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki

    Opettajan ilmoittama muu oheismateriaali, joka löytyy opintojakson Moodlesta. Verkossa oleva ja lähitunneilla jaettava materiaali sekä tiedotusvälineistä löytyvä ajankohtaisaineisto.

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    20.10.2025 - 12.12.2025

    Ilmoittautumisaika

    11.08.2025 - 17.10.2025

    Ryhmä
    • CONTACT
    • IT1PA4
    Opettaja

    Tarja Paasi-May

    Paikkoja

    15 - 45

    Koulutus

    TRATI Business Information Technology

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5