Kyseessä on täysin virtuaalinen opintojakso. Moodlessa on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä, jotka pitää tehdä hyväksytysti, jotta pääsee jatkamaan seuraavaan tehtävään. Tehtävien suorittaminen edellyttää oppimateriaaleihin perehtymistä.
Laskennallinen työaika on yhteensä 135 tuntia. Opetusmenetelminä käytetään erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä.
Kortesuo, K. 2019. Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki.
Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki.
Muu oheismateriaali löytyy opintojakson Moodlesta. Lisäksi on suotavaa käyttää erilaista ajankohtaisaineistoa.
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Pasilan toimipiste
Opintojakson tehtävät etenevät kumulatiivisesti. Tenttiä eikä uusintamahdollisuutta ole. Arvosana määräytyy tehtävistä saatavan pistemäärän mukaan.
Arviointikirjasta voi seurata pistekertymän karttumista ja sitä vastaavaa arvosanaa.
- Mikään yksittäinen tehtävä ei ole pakollinen.
- Arvosanan saa, kun tehtävien yhteispistemäärä on vähintään 40.
- Jos pistemäärä jää alle 40:n, opiskelijan tulee käydä opintojakso uudelleen.
Arvosanan muodostumisen pisteet
88 - 100 > 5
78 - 87,9 > 4
68 - 77,9 > 3
58 - 67,9 > 2
40 - 57,9 > 1
alle 40 > 0
Suomi
Analyysitehtävässä tarkastellaan myös yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista.
19.08.2024 - 24.01.2025
1. Syvennyt henkilöbrändiin. (osuus arvosanasta 10 pistettä) - Tutkit digitaalista jalanjälkeäsi. - Asetat nykytila-analyysin jälkeen oman tahtotilasi. - Tunnistat ja sanallistat vahvuuksiasi ja osaamistasi. - Tämän kirjoitustehtävän tarkastaa automaatti. 2. Teet työnhakuvideon. - Analysoit kolme työnhakuvideota. (arviointi: hyväksytty) - Opettelet markkinoimaan osaamistasi. Laadit työnhakuvideoon käsikirjoituksen (osuus arvosanasta 20 pistettä). Opettaja antaa sinulle palautteen, jota kannattaa hyödyntää videosi toteuttamisessa. - Valmiiseen työnhakuvideoon saat palautteen opettajalta. (osuus arvosanasta 30 pistettä) 3. Analysoit yritysviestinnän eri kanavien ja viestintätapojen käyttöä. - Laadit tekstin, jossa analysoit yhden valitsemasi organisaation tai brändin viestintää. (osuus arvosanasta 10 pistettä). Tehtävän tarkastaa automaatti. - Kirjoitat analyysisi perusteella intranetissa julkaistavan sisäisen tiedotteen. Saat palautteen opettajalta. (osuus arvosanasta 30 pistettä) 4. Annat opintojaksopalautteen Pepin kautta.
12.08.2024 - 10.01.2025
Opintojaksolle otetaan uusia opiskelijoita viikoittain maanantaisin 21.11.2022 asti. Opettajan arvioimista tehtävistä saat palautteen kolmen arkipäivän kuluessa palautuksestasi.
Voit työskennellä omaan tahtiisi. Kaikki tehtävät tulee kuitenkin olla palautettuna viimeistään pe 16.12.2022. Alla on viitteellinen aikataulutus 8 viikoksi.
1. Syvennyt henkilöbrändiin.
vk 1: Tutkit digitaalista jalanjälkeäsi.
vk 1: Asetat nykytila-analyysin jälkeen oman tahtotilasi.
vk 2: Tunnistat ja sanallistat vahvuuksiasi ja osaamistasi.Lisäksi analysoit kolme työnhakuvideota.
2. Teet työnhakuvideon.
vk 3: Opettelet markkinoimaan osaamistasi. Laadit työnhakuvideoon käsikirjoituksen.
vk 4: Videon käsikirjoitukseen saat palautteet opettajalta. Palautetta kannattaa hyödyntää videon toteuttamisessa.
vk 5: Palautat työnhakuvideosi. Siihen saat palautteen opettajalta.
3. Analysoit yritysviestinnän eri kanavien ja viestintätapojen käyttöä.
vk 6: Analysoit yhden valitsemasi organisaation tai brändin viestintää. Palautat siitä tekstimuotoisen yhteenvedon.
vk 7: Kirjoitat analyysisi perusteella sisäisen tiedotteen.
4. vk 8: Annat opintojaksopalautetta Pepin kautta.
Aikaisemmin hankitun osaamisen (AHOT) ohjeet löydät Moodlesta toteutukselta Haaga-Helian avainosaamisten näytöt 2022 - 2023.
Tarja Paasi-May, Katriina Kolu
30 - 100
arviointi 0 - 5
TRALI Business Administration
0.00 op
5.00 op
H-5