50 %: nonstop-itseopiskelua verkosta ja oppimistehtävien tekoa
50 %: etälähitunteja 4 kappaletta iltaisin joka toinen viikko alkaen torstaina 22.8.2024.
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla Haaga-Helia edellyttää syksystä 2024 alkaen läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 % arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.
Moodlessa oleva materiaali
Opettajan jakama materiaali
Tueksi:
- Kortesuo, K. 2019. Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
- Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
- Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki.
Tämä opintojakso keskittyy viestintätaitojen kehittämiseen henkilöbrändin näkökulmasta. Opit hyödyllisiä taitoja työelämää varten: oman osaamisesi tunnistamista ja sen markkinoimista sekä palautteen antamista ja vastaanottamista. Tutustut myös viestinnän monipuoliseen ja vastuulliseen hyödyntämiseen eri tavoitteiden, kohderyhmien, keinojen ja kanavien edellyttämällä tavalla. Lisäksi opit arvioimaan kriittisesti erilaisia tietolähteitä. Osaamistavoitteet Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa - viestiä suullisesti ja kirjallisesti tavoitteiden ja kohderyhmien edellyttämällä tavalla vastuullisuusnäkökulmat huomioiden - hyödyntää useita viestinnän keinoja, kanavia ja digitaalisia alustoja - tunnistaa oman osaamisensa ja markkinoida osaamistaan vakuuttavasti - kohdata ja kuunnella muita sekä antaa ja vastaanottaa palautetta, ja viestiä kielitietoisesti - arvioida erilaisia tietolähteitä, niiden toimintatapoja ja motiiveja kriittisesti sekä tuntea vastuunsa tiedosta, jota välittää eteenpäin. Sisältö - yritysviestinnän kenttä - tiedottava kirjoittaminen - erottuva esiintyminen - henkilöbrändi ja digitaalinen jalanjälki - työnhaku ja kohderyhmälähtöinen erottautuminen - kriittisen lukutaidon perusta
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
Kurssilla voidaan sivuta myös kansainvälisiä ulottuvuuksia.
19.08.2024 - 11.10.2024
Työnhakuvideon käsikirjoitus Työnhakukuvideo Yritysviestintäanalyysi Suullinen presentaatio Tiedote
12.08.2024 - 16.08.2024
Verkko-opetustunnit Zoomissa joka toinen torstai alkaen 22.8.
22.8.
5.9.
19.9.
3.10.
1. Lähiopetus
2. Puhdas itseopiskelutoteutus verkossa
3. Näyttö, jos katsot hallisevasi kurssisisällön. Kerro opettajalle näyttövalinnastasi viimeistään 22.8.2024.
Mikäli sinulla on aiempaa osaamista, opintojakson voi myös näyttää. Siinä tapauksessa ilmoittaudu Pepissä Ammatillisen viestinnän DEMO-toteutukselle. Tarkemmat näyttöohjeet löydät Moodlesta sen jälkeen, kun opettaja on hyväksynyt ilmoittautumisesi.
Tämän opintojakson näyttö muodostuu ennakkotehtävistä ja etäyhteyksin järjestettävästä näyttötilaisuudesta.
Näyttö rakentuu näin:
1. Ensimmäisenä ennakkotehtävänä palautat intranetuutisen kaksi viikkoa ennen näyttötilaisuutta. Tilaisuuksia on syyslukukaudella 2024 neljä: ma 9.9., ke 2.10., ti 5.11. ja ti 3.12. Tilaisuudet alkavat klo 16.30.
2. Toisena ennakkotehtävänä suunnittelet minuutin hissipuheen, jonka esität näyttötilaisuudessa. Valmistaudu myös antamaan palautetta muiden esityksistä.
3. Näyttötilaisuus alkaa soveltavalla kirjallisella tehtävällä, jonka jälkeen pidät hissipuheesi.
4. Arviointi tehdään näyttötilaisuudessa. Kaikkien tehtävien osuus on 1/3,
Pekka Huolman
15 - 60
Oppimistehtävät
Jatkuva näyttö
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opiskelija:
- osaa muotoilla suullista ja kirjallista viestintää tavoitteen ja tilanteen mukaisesti
- tuntee erityyppisiä viestinnän kanavia ja digitaalisia alustoja.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija:
- osaa tuottaa tarkoituksenmukaisiin tietolähteisiin perustuvaa ja tehtävänannon mukaista viestintää kohderyhmälähtöisesti kulttuurisidonnaisuuden sekä vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
- osaa käyttää useita viestinnän kanavia ja alustoja
- tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija:
- osaa tuottaa merkityksellistä sisältöä hyvällä suomen kielellä monipuolisia lähteitä hyödyntäen ja kulttuurisidonnaisuuden sekä vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
- osaa hyödyntää erityyppisiä viestinnän kanavia ja alustoja monipuolisesti
- osaa viestiä vakuuttavasti vaativissa esiintymis- ja vuorovaikutustilanteissa.
TRALI Business Administration
0.00 op
3.00 op
H-5