Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä ja tiimityöskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä.
Kortesuo, K. 2019. Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki.
Opettajan ilmoittama muu oheismateriaali, joka löytyy opintojakson Moodlesta. Verkossa oleva ja lähitunneilla jaettava materiaali sekä tiedotusvälineistä löytyvä ajankohtaisaineisto.
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Haagan toimipiste
Opintojakson arvioitavat tehtävät etenevät kumulatiivisesti, niihin valmistaudutaan luentojen aikana valmistavilla tehtävillä, joihin saa sekä ohjausta että vertaispalautetta. Ei uusintamahdollisuutta eikä tenttiä.
Suomi
Käytetään esimerkkejä myös kansainvälisistä yhteyksistä ja analysoidaan yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista sisällöissä.
16.01.2023 - 17.03.2023
Opintojaksolla käsitellään mm. seuraavia asioita: - Verkkokeskustelu henkilöbrändäyksen merkityksestä - Oman osaamisen tunnistaminen, sanallistaminen ja markkinointi - Työnhakuvideo tai muu vastaava oman osaamisen markkinointiin liittyvä esiintyminen, palautteen antaminen ja vastaanottaminen - Yritysviestinnän eri kanavien ja viestintätapojen analyysi ryhmissä - Esitysmateriaalin tuottaminen - Ryhmäesitys analyysistä innovatiivisilla ja ryhmien kesken vaihtelevilla tavoilla - Yritysviestintäanalyysin perusteella yksilötyönä tehty intranet-uutinen tai vastaava tiedottava teksti
02.01.2023 - 13.01.2023
Lähiopetusta on tiistaisin ja perjantaisin klo 8-10.45 Haagan kampuksella.
Opintojakson tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa sekä ryhmän Teams kanavalla noin viikkoa ennen opintojakson alkamista.
1. Syvennyt henkilöbrändiin. (osuus arvosanasta 10 pistettä)
- Tutkit digitaalista jalanjälkeäsi.
- Asetat nykytila-analyysin jälkeen oman tahtotilasi.
- Tunnistat ja sanallistat vahvuuksiasi ja osaamistasi.
- Tämän kirjoitustehtävän tarkastaa automaatti.
2. Teet työnhakuvideon.
- Analysoit kolme työnhakuvideota. (arviointi: hyväksytty)
- Opettelet markkinoimaan osaamistasi. Laadit työnhakuvideoon käsikirjoituksen (osuus arvosanasta 20 pistettä). Opettaja antaa sinulle palautteen, jota kannattaa hyödyntää videosi toteuttamisessa.
- Valmiiseen työnhakuvideoon saat palautteen opettajalta. (osuus arvosanasta 30 pistettä)
3. Analysoit yritysviestinnän eri kanavien ja viestintätapojen käyttöä.
- Laadit tekstin, jossa analysoit yhden valitsemasi organisaation tai brändin viestintää. (osuus arvosanasta 10 pistettä). Tehtävän tarkastaa automaatti.
- Kirjoitat analyysisi perusteella intranetissa julkaistavan sisäisen tiedotteen. Saat palautteen opettajalta. (osuus arvosanasta 30 pistettä)
4. Annat opintojaksopalautteen Pepin kautta.
Näyttö on vaihtoehtoinen tapa suorittaa tämä opintojakso. Mikäli sinulla on työkokemusta, koulutusta tai muulla tavoin kertynyttä osaamista viestinnästä, tutustu näyttömahdollisuuteen Moodle-sivustolla. (Kurssiavain on näyttö.) Ammatillinen viestintä löytyy ensimmäiseltä välilehdeltä. Samalla kannattaa toki tutkia muidenkin avainosaamisten näyttöjä.
Linkki: https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=33230
Johanna Stenros
15 - 40
0-5
Myöhästyneet tehtävien palautukset arvioidaan asteikolla 0-3.
RESTO Hospitality and Tourism Management
H-5