Opintojakso koostuu lukujärjestykseen merkityistä luennoista sekä opiskelijan itsenäisestä ja tiimityöskentelystä, josta muodostuu yhteensä 135 h opiskelijan työtä. Opetusmenetelminä käytetään luentoja, erityyppisiin materiaaleihin tutustumista ja tehtäviä.
Kortesuo, K. 2019. Kaikenkattava sisällöntuotannon opas yrityksille. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
Kurvinen, J., Tolvanen V. & Laine T. 2017. Henkilöbrändi. Asiantuntijasta vaikuttajaksi. Alma Media. Helsinki.
Virtanen, S. 2020. Somemarkkinoinnin työkirja. Helsingin seudun kauppakamari. Helsinki
Opettajan ilmoittama muu oheismateriaali, joka löytyy opintojakson Moodlesta. Verkossa oleva ja lähitunneilla jaettava materiaali sekä tiedotusvälineistä löytyvä ajankohtaisaineisto.
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Haagan toimipiste
Opintojaksossa ei ole tenttiä.
Suomi
24.10.2022 - 16.12.2022
Tehtävä 1 Yksilökirjoitustehtävä: henkilöbrändin tahtotila ja digitaalinen jalanjälki. (osuus arvosanasta 10 pistettä) kirjallinen vertaispalaute Tehtävä 2 Työnhakuvideon sisältöteemojen ja tarinallistamisen suunnittelu. (osuus arvosanasta 15 pistettä) suullinen vertaispalaute annetaan tunnilla Tehtävä 3 Työnhakuvideon kuvaaminen. Työnhakuvideon käsikirjoitusten esittäminen ryhmissä (osuus arvosanasta 25 pistettä) suullinen vertaispalaute tunnilla Tehtävä 4 Yritysviestintäanalyysi ryhmissä. esitysmateriaalin laatiminen ja esitys (arvioidaan hyväksytty/hylätty) Tehtävä 5 Tiedote yksilötehtävänä yritysviestintäanalyysin tuloksista. (osuus arvosanasta 30 pistettä) Lisäksi arvioidaan oppilaan aktiivisuus, vertaispalautteet ja ryhmätyöskentely sekä yksilötehtävänä palautettava tiimin itsearviointi. Nämä osuudet arvioidaan yhtenä kokonaisuutena (osuus arvosanasta 20 kokonaispistettä)
15.08.2022 - 21.10.2022
24.10.-16.12.2022
Opintojakson aikataulu ilmoitetaan erikseen Moodlessa.
Näyttö on vaihtoehtoinen tapa suorittaa tämä opintojakso. Mikäli sinulla on työkokemusta, koulutusta tai muulla tavoin kertynyttä osaamista viestinnästä, tutustu näyttömahdollisuuteen Moodle-sivustolla. (Kurssiavain on näyttö.) Ammatillinen viestintä löytyy ensimmäiseltä välilehdeltä. Samalla kannattaa toki tutkia muidenkin avainosaamisten näyttöjä.
https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=33230
Johanna Stenros
15 - 40
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija:
- osaa muotoilla suullista ja kirjallista viestintää tavoitteen ja tilanteen mukaisesti
- tuntee erityyppisiä viestinnän kanavia ja digitaalisia alustoja.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija:
- osaa tuottaa tarkoituksenmukaisiin tietolähteisiin perustuvaa ja tehtävänannon mukaista viestintää kohderyhmälähtöisesti kulttuurisidonnaisuuden sekä vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
- osaa käyttää useita viestinnän kanavia ja alustoja
- tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija:
- osaa tuottaa merkityksellistä sisältöä hyvällä suomen kielellä monipuolisia lähteitä hyödyntäen ja kulttuurisidonnaisuuden sekä vastuullisuusnäkökulmat huomioiden
- osaa hyödyntää erityyppisiä viestinnän kanavia ja alustoja monipuolisesti
- osaa viestiä vakuuttavasti vaativissa esiintymis- ja vuorovaikutustilanteissa.
RESTO Hospitality and Tourism Management
H-5