•   ICT Services and Purchasing BIG4TA024-3010 24.10.2022-16.12.2022  5   (TA3PA, ...) +-
    Osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan, opiskelija
    • tuntee ICT-palveluhallinnan käytännöt ja referenssimallit
    • ymmärtää palveluhallinnan operatiivisen toiminnan periaatteet, laatuvaatimukset ja riskit
    • tuntee ICT-hankintaprosessin ja hankintoihin liittyvät menettelyt ja toimintamallit
    • ymmärtää ICT-hankintaosaamisen ja -yhteistyön merkityksen yritykselle ja julkishallinnolle
    Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
    Osallistuminen edellyttää opintojakson BIG1TA001 ”Orientaatio ICT ja liiketoiminta” sisällön hallintaa.
    Sisältö
    • ICT-palvelut, palveluhallinta ja –tuotanto
    • Palveluhallinnan toimintamallin kehittäminen ja toteuttaminen
    • Palveluiden laadun hallinta
    • Viitekehysmallit, mm. Cobit ja ITIL
    • Teknologiahankintojen strategialähtöinen suunnittelu
    • Järjestelmähankinnat, elinkaariajattelu
    • Palveluiden hankinta ja hankintamuodot
    Arviointikriteerit
    Arviointikriteeri - arvosana 1
    Opiskelija
    • tuntee osittain ICT-palveluhallinnan käytäntöjä ja referenssimalleja
    • ymmärtää osittain palvelutuotannon operatiivisen toiminnan periaatteet, laatuvaatimukset ja riskit
    • tuntee jonkin verran ICT-hankintaprosessia ja hankintoihin liittyviä toimintaperiaatteita
    • tuntee jonkin verran hankintaprojektin hallintoa, tehtäviä, rooleja ja yleisiä suosituksia
    Arviointikriteeri - arvosana 3
    Opiskelija
    • tuntee melko hyvin ICT-palveluhallinnan käytäntöjä ja referenssimalleja
    • ymmärtää melko hyvin palvelutuotannon operatiivisen toiminnan periaatteet, laatuvaatimukset ja riskit
    • tuntee melko hyvin ICT-hankintaprosessia ja hankintoihin liittyviä toimintaperiaatteita
    • tuntee melko hyvin hankintaprojektin hallintoa, tehtäviä, rooleja ja yleisiä suosituksia
    Arviointikriteeri - arvosana 5
    Opiskelija
    • tuntee hyvin ICT-palveluhallinnan käytäntöjä ja referenssimalleja
    • ymmärtää hyvin palvelutuotannon operatiivisen toiminnan periaatteet, laatuvaatimukset ja riskit
    • tuntee hyvin ICT-hankintaprosessia ja hankintoihin liittyviä toimintaperiaatteita
    • tuntee hyvin hankintaprojektin hallintoa, tehtäviä, rooleja ja yleisiä suosituksia
    Lisätiedot
    Työelämäyhteydet
    Palvelujen kehittämistä ja hankintoja opiskellaan työelämälähtöisten case-harjoitusten avulla.

    Kansainvälisyys
    Opitaan kansainvälisesti tunnettuja ja tunnustettuja hyviä käytäntöjä ja standardeja. ICT-palveluita ja hankintoja tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.

    Arviointitavat ja niiden painoarvot
    Tentti 40 % (toteutuksesta riippuen)
    Harjoitustehtävät 60 %

    Oman oppimisen arviointitehtävä ei vaikuta arvosanan muodostukseen. Tehtävä on kaikille opintojaksoille/-
    kokonaisuuksille yhteinen ja vastauksia käytetään myös opintojakson/-kokonaisuuden kehittämiseen. Tehtävä tehdään E-lomakkeella

    Toimipiste

    Pasilan toimipiste

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    24.10.2022 - 16.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    13.06.2022 - 21.10.2022

    Ryhmä
    • TA3PA
    • TA3PC
    • VIRTUAL
    • TA3PB
    Opettaja

    Jukka Mutikainen, Tuomo Ryynänen

    Paikkoja

    15 - 40

    Koulutus

    HETI Degree Programme in Business Information Technology

    T&K-osuus

    0.00 op

    Virtuaaliosuus

    5.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5