Osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Sisältö
- Kunto- ja terveysliikunnan ohjaaminen eri kohderyhmille (lapset, työikäiset, seniorit)
- Liikunnanohjausprosessin suunnittelu, toteutus ja arviointi
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Oppimistapoja ovat mm.
- lähiopetus ja siihen liittyvät oppimistehtävät
- kehitysvammaisten liikuntatuntiin osallistuminen, tunnin suunnittelu ja ohjaus
- ohjausharjoitukset eri kohderyhmille: arviointikeskustelut sekä tuntien suunnittelu myös parin kanssa ja pienryhmissä.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Tunneilla jaettava ja tiedotettava oppimateriaali. .
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija toimii vuorovaikutustilanteissa asioita edistävällä tavalla.
Opiskelija osallistuu ryhmätyöskentelyyn ja hoitaa vastuullaan olevan viestinnän.
Opiskelija ymmärtää ja osaa tarkastella kokonaisvaltaisesti erilaisuutta eri toimintaympäristöjen näkökulmasta niin ihmisessä kuin fyysisissä ympäristöissäkin.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija ilmaisee asiansa rakentavasti ja tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on aktiivinen vuorovaikutustilanteissa ja vie keskustelua eteenpäin asiaa edistäen.
Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ihmiset ja ympäristöt huomioiden.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija pystyy tuomaan esiin myös perusteltuja eriäviä mielipiteitä vakuuttavasti ja rakentavasti.
Opiskelija kuuntelee aktiivisesti muiden näkökulmia, tekee johtopäätöksiä ja yhteenvetoa sekä edistää keskustelua tavoitteen suunnassa.
Opiskelijan osaamisen soveltaminen on käyttäjälähtöistä ja tavoitteellista, mikä edistää asioiden ja käytännön toimintojen kehittymistä.