Pekka Clewer
Jyrki Hämäläinen
Liisa Kiviluoto-Heinonen
Manu Kangaspunta
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet on avattu kohdassa arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Sisältö
Ammatillinen kasvu, ryhmäytyminen ja ryhmäyttäminen.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
OPPIMISTAVAT
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei edeltäviä opintoja. Osa Learning Camp 1 -opintoja.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Ammatillinen kasvu
Opiskelija pohtii omia vahvuuksiaan ja ammatillista kehittymistään jäsentäen, reflektoiden ja dokumentoiden osaamistaan opinto-ohjaajan tukemana.
Ryhmäytyminen ja ryhmäyttäminen
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida ryhmäytymisprosessin omalle ryhmälleen.
Tutkiva oppiminen
Opiskelija käyttää tutkivaa ja kehittävää työoettaa tuetusti tutkivan oppimisen periaatteita hyödyntäen.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Ammatillinen kasvu
Opiskelijan ammatillisen kehittymisen jäsentäminen ja reflektointi kohdistuu oppimisen kannalta oleellisiin asioihin.
Ryhmäytyminen ja ryhmäyttäminen
Opiskelijat pystyvät hyödyntämään myös muiden ryhmien suunnitelmia, teoriatietoa ja palautetta ryhmäytymisprosessinsa kehittämisessä.
Tutkiva oppiminen
Opiskelija osoittaa työskentelyssään tutkivan ja kehittävän työotteen piirteitä soveltaen tutkivan oppimisen periaatteita.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Ammatillinen kasvu
Opiskelija käyttää aktiivisesti tukenaan eri tahoja ammatillisen osaamisensa kehittämiseksi (asiantuntijat, työelämä ja opettajat).
Ryhmäytyminen ja ryhmäyttäminen
Opiskelijat hyödyntävät joitakin ryhmäytymisteorioita sekä asiantuntijoita ryhmäytymisprosessin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Tutkiva oppiminen
Opiskelija osaa arvioida tunnistaen oman kehittymisensä toiminnassaan tutkivan ja kehittävän työotteen ja tutkivan oppimisen näkökulmasta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu ja tekee aktiivisesti Learning Camp 1:n oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä.