Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Kihu minor suoritettu ennen kurssia.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa kuvata erilaisia valmennusfilosofioita.
Opiskelija erottaa toisistaan tulos-, suoritus- ja prosessitavoitteet.
Opiskelija antaa urheiijoille palautetta satunnaisesti ja perustelu on vähäistä.
Opiskelija osaa kuvata itsearvioinni, itseohjautuvuuden ja yhteenkuuluvuuden peruskäsitteet.
Opiskelija tuntee vammaisurheilun käsitteen ja tietää joitakin sen toimijoita ja urheilijoita.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija luo oman toimintamallin valmennukseen ja toimii valmennustilanteissa pääosin prosessitavoitteita asettaen.
Opiskelija antaa jatkuvaa ja perusteltua palautetta suoritustavoitteiden ja prosessitavoitteiden edistymsiestä.
Opiskelija tunnistaa urheilijoiden vahvuudet ja heikkoudet itsearvioinnissa ja itseohjautuvuudessa.
Opiskelija osaa arvioida urheilijaryhmän yhteenkuuluvuuden haasteita ja onnistumisia.
Opiskelija tietää tärkeimpiä vammasurheilun toimijoita ja on tietoinen luokittelun keskeisistä perustelsta.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelijan valmennuksen toimintamalli tukee nuorten urheilijoiden kasvua ja kehitystä. Opiskelija ohjaa urheilijaa prosessitavoitteiden asetteluun.
Opiskelija pystyy määrittelemään keinoja urheilijan edelleen kehittämiseksi ja muokkaamaan suunnitelmia yksilön tarpeiden mukaan.
Opiskelija ohjaa urheilijoita itse- ja vertaisarviointiin ja tukee urheilijoiden itseohjautuvuutta valmennustilanteissa.
Opiskelija rakentaa valmennustilanteet niin, että ne tukevat urheilijioden yhteenkuuluvuutta.
Opiskelija tietää vammaisurheilun kotimaisia ja ulkomaisia toimijoita ja toimintajärjestelmiä sekä osaa luokittelun perusteet.
Opiskelija tunnistaa urheilussa vallitsevan integraatiokehityksen.