Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa nuoria urheilijoita motivoivaa harjoitus- ja kilpailutoimintaa ja toimintaympäristöjä, sekä pystyy innostamaan uusia urheilijoita tavoitteelliseen toimintaan mukaan.
Opiskelija tuntee valmennuksen tukitoimet (terveys, ravinto, psyykkinen valmennus…) ja osaa hyödyntää niitä osana valmennusta
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellisia harjoituksia ja harjoitusohjelmia huomioiden urheilijan yksilönä (elämäntilanne, lahjakkuus, harjaantuneisuus) sekä lajin vaatimukset ja urheiluvalmennuksen periaatteet.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa urheilijan ja joukkueen kokonaisvaltaista valmentautumista huomioiden urheilijoiden tavoitteet, ikä, sosiaalinen verkosto, opiskelu/työ ja muut elämäntilanteeseen liittyvät erityispiirteet. kuten esim. ajankäyttö, sosiaalinen verkosto ja urheilijan terveys.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa urheilijan itseohjautuvuuteen, vastuunottoon, itsetuntemukseen, motivaatioon ja motivaatioilmastoon liittyviä toimenpiteitä harjoitustilanteissa ja valmentautumisprosessissa
Opiskelija tunnistaa muodollisen tyylin olennaisia piirteitä, kuten neutraalin ilmaisun keinot sekä tilanteeseen sopivan sanaston valinnan, mutta niiden siirtyminen omaan puheeseen tai tekstiin vaatisi lisää harjoittelua.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa arvioida (ja tehdä johtopäätöksiä) harjoitus- ja kilpailutoiminnan onnistumista ja toimintaympäristöä.
Opiskelija osaa arvioida valmentamiseen liittyviä tukitoimia osana valmennusta
Opiskelija osaa arvioida harjoituksia ja harjoitusohjelmia.
Opiskelija osaa arvioida urheilijoiden ja joukkueiden kokonaisvaltaista valmentautumista.
Opiskelija osaa arvioida toimintatapoja, jotka liittyvät urheilijan itseohjautuvuuteen, vastuunottoon, itsetuntemukseen, motivaatioon ja motivaatioilmaston kehittymiseen harjoitustilanteissa ja valmentatutumisprosessissa.
Opiskelija tunnistaa muodollisen tyylin olennaisia piirteitä, kuten neutraalin ilmaisun sekä tilanteeseen sopivan sanaston valinnan, ja osaa käyttää niitä tuottaessaan muodollista tyyliä puheessa ja kirjoituksessa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa kehittää (itsenäisesti ja asiantuntijayhteistyössä) harjoittelua, kilpailemista ja niihin liittyvää toimintaympäristöä. Opiskelija pystyy jalostamaan lahjakkuuden tunnistamisen ja rekrytoimisen toimintatapoja edelleen.
Opiskelija osaa kehittää urheilijoiden tukitoimiin liittyviä toimintatapoja ja toimintaympäristöä.
Opiskelija osaa kehittää tavoitteellisia ja yksilöllisiä harjoituksia ja harjoitusohjelmia
Opiskelija osaa kehittää urheilijan kokonaisvaltaista valmentautumista ja jalostamaan edelleen toimintatapoja
Opiskelija osaa kehittää urheilijan itseohjautuvuuteen, vastuunottoon, itsetuntemukseen, tavoitteen asetteluun, motivaatioon ja motivaatioilmastoon liittyviä toimenpiteitä harjoitustilanteissa ja valmentautumisprosessissa
Opiskelija tunnistaa helposti muodollisen tyylin olennaisia piirteitä, kuten neutraalin ilmaisun keinot sekä tilanteeseen sopivan sanaston valinnan, ja osaa käyttää niitä taitavasti tuottaessaan muodollista tyyliä puheessa ja kirjoituksessa.