Valmennusosaamisen kehittäminen, 20 op - VAL4SL017A
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset oppijat koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää olemassa olevat resurssit (ajan, paikan, välineet) koulutustilanteen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija käyttää vuorovaikutteisia ja asiakaslähtöisiä menetelmiä koulutuksen toteutuksessa.
Opiskelija osaa käyttää tarkoituksenmukaisia pedagogisia menetelmiä harjoituksissa ja valmennusprosesseissa.
Opiskelija osaa käyttää tarkoituksenmukaisia pedagogisia menetelmiä valmentajakoulutuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää toimivia verkkopedagogiikan menetelmiä omassa koulutuksessa
Opiskelija tunnistaa muodollisen tyylin olennaisia piirteitä, kuten neutraalin ilmaisun keinot sekä tilanteeseen sopivan sanaston valinnan, mutta niiden siirtyminen omaan puheeseen tai tekstiin vaatisi lisää harjoittelua.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa arvioida erilaisten oppijoiden huomiointia koulutuksen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija osaa arvioida erilaisia oppimisympäristöjä oppimisen tukena.
Opiskelija osaa arvioida vuorovaikutteisia menetelmiä koulutuksen toteuttamisessa
Opiskelija osaa arvioida pedagogisten menetelmien käyttöä ja toimivuutta
Opiskelija osaa arvioida valmentajakoulutuksia pedagogiikan näkökulmasta
Opiskelija osaa arvioida verkkopedagogiikan menetelmien käyttöä ja toimivuutta
Opiskelija tunnistaa muodollisen tyylin olennaisia piirteitä, kuten neutraalin ilmaisun sekä tilanteeseen sopivan sanaston valinnan, ja osaa käyttää niitä tuottaessaan muodollista tyyliä puheessa ja kirjoituksessa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa kehittää erilaisia oppijoita huomioivia koulutusmenetelmiä.
Opiskelija osaa ennakoida, soveltaa ja kehittää oppimisympäristöjä oppimista tukevaksi sekä kokeilee ja kehittää uutta asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa kehittää vuorovaikutteisia koulutusmenetelmiä
Opiskelija osaa kehittää pedagogisia menetelmiä ja toimintatapoja organisaation ja toimintaympäristön osaamisen kehittämiseksi.
Opiskelija osaa kehittää valmentajakoulutuksen pedagogisia toimintatapoja
Opiskelija osaa kehittää toimivia verkkopedagogiikan menetelmiä omassa koulutuksessa
Opiskelija tunnistaa helposti muodollisen tyylin olennaisia piirteitä, kuten neutraalin ilmaisun keinot sekä tilanteeseen sopivan sanaston valinnan, ja osaa käyttää niitä taitavasti tuottaessaan muodollista tyyliä puheessa ja kirjoituksessa.