Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa kehittää ja johtaa matkailualan liiketoimintaa erilaisia järjestelmiä hyödyntäen
• osaa tehdä strategisia ja operatiivisia valintoja ja päätöksiä yrityksen kokonaisliiketoimintaa analysoiden
• osaa hyödyntää monipuolisesti BI- järjestelmiä ja analytiikkaa päätöksenteon tukena.
• osaa toimia aktiivisesti ja tavoitteellisesti strategisten kumppanien kanssa ja verkostojen jäsenenä
• osaa omassa liiketoiminnassaan hyödyntää eri tietokanavia ja toimintamalleja yli toimialarajojen
Oppimistavat
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a) Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät monimuotototeutuksena
b) Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen eli work&study). Sovi opettajien kanssa tästä tavasta ennen opintojakson alkua.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi (OJ-palautteeseen vastaaminen)
Lisätiedot
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään kehitystehtävä yrityksen toimeksiannosta tai tarkastelemalla jotakin itse valittua matkailualan yritystä.
Kansainvälisyys
Matkailun sähköistä liiketoimintaa tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan suoritettavaksi opintojaksojen DES2RL002 (Matkailu globaalina teollisuutena), TOU2RL001 (Asiakkaan polku matkailussa) ja TOU2RL002 (Matkailun tehokas verkkomyyjä) jälkeen.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa määritellä sähköisen liiketoiminnan johtamisen käsitteet ja osaa luetella niiden sisältöjä ja ominaispiirteitä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa liiketoiminnan kehittämisessä. Hän tunnistaa alan liiketoiminnan kannalta oleellisia kumppanuuksia ja verkostoja. Opiskelija osaa kuvata matkailun sähköisen liiketoiminnan järjestelmäarkkitehtuurin ja tunnistaa e-strategia oleelliset elementit.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa arvioida matkailuyrityksen e-strategiaa kriittisesti sekä esittää kehittämisehdotuksia. Hän osaa arvioida liiketoiminnan toimintaympäristöä, kumppanuuksia ja verkostoja sekä kehittää uusia liiketoimintamahdollisuuksia niiden kannattavuutta arvioiden.