Digitaalinen matkailupalvelu -projekti, 5 op - TOU1RL011
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää mitä digitaalinen palvelu tarkoittaa ja osaa hyödyntää sitä matkailuliiketoiminnan kehittämisessä
• osaa kehittää työryhmässä asiakkaan palvelupolkuun soveltuvan digitaalisen matkailupalvelun
• osaa hyödyntää kehittämisessä palvelumuotoilua
• ymmärtää eri toimijoiden roolit matkailualan digitaalisia palveluja ostettaessa ja myytäessä
• osaa toimia projektiryhmän jäsenenä oman roolinsa mukaisesti
Sisältö
• Digitaaliset palvelut matkailuliiketoiminnassa
• Digitalisoitu asiakaskokemus
• Palvelumuotoilun hyödyntäminen projektityössä
• Konseptin luominen ja ansaintamalli
• Digitaalisten palvelujen ostaminen ja myyminen
• Roolit ja vastuut projektissa
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivätoteutuksena
b. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Lisätiedot
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään projektityö yrityksen toimeksiannosta.
Kansainvälisyys
Digitaalisia matkailupalveluja tarkastellaan myös kansainvälisesti toimivan yrityksen näkökulmasta.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Suositellaan suoritettavaksi opintojakson Toiminta projekteissa LEA1HA001 jälkeen tai samanaikaisesti.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija määrittelee digitaalisen palvelun käsitteenä ja kuvailee, miten sitä voidaan hyödyntää matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Hän kuvailee, miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää asiakaskokemuksessa. Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun mahdollisuudet projektityössä. Opiskelija toimii moniammatillisen ryhmän jäsenenä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija määrittelee digitaalisen palvelun käsitteenä ja analysoi, miten sitä voidaan hyödyntää matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Hän toimii aktiivisesti ryhmän jäsenenä asiakaskokemukseen soveltuvan digitaalinen matkailupalvelun kehittämisessä. Opiskelija määrittelee, mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan ja soveltaa sitä palvelun kehittämisessä. Hän erottaa ostajan ja myyjän roolit digitaalisia palveluja kehittävässä työryhmässä sekä toimii aktiivisena oman roolinsa edustajana projektiryhmässä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija määrittelee digitaalisen palvelun käsitteenä ja analysoi, miten sitä voidaan hyödyntää matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Hän toimii innovatiivisesti ryhmän jäsenenä asiakaskokemukseen soveltuvan digitaalinen matkailupalvelun kehittämisessä. Opiskelija määrittelee mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan ja soveltaa sitä palvelun kehittämisessä. Hän erottaa ostajan ja myyjän roolit digitaalisia palveluja kehittävässä työryhmässä sekä ottaa aloitteellisesti vastuuta oman roolinsa edustajana projektiryhmässä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.