Tutkimus-,kehittämis- ja innovaatiotoiminta 2, osa 2, 2.5 op - TKI1SL406
Opintojakson kieli
Suomi
Opettaja
Timo Vuorimaa
Paula Harmokivi-Saloranta
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Sisältö
- Työelämän kehittämisen menetelmät
- Verkostojen ja työelämän hyödyntäminen tutkimus- ,kehittämis- ja innovaatioprojekteissa
- Laatu ja luotettavuus työelämän kehittämisessä
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Osa Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 2 (5op) -kokonaisuutta.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tunnistaa työelämään liittyvän kehittämisen tarpeen ja muotoilee realistisen kehittämisen tavoitteen.
Opiskelija tuntee kehittämistoiminnan yleiset vaiheet ja menetelmät ja käyttää joitakin kehittämis- ja innovaatiomentelmiä työelämän kehittämisprojektissa.
Opiskelija huolehtii suunnittelun, organisoinnin ja toteutuksen lisäksi tutkivalla otteella tapahtuvaan kehittämistoimintaan liittyvästä arvioinnista ja tuloksen levityksestä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija tunnistaa ja muotoilee kehittämisen tarkoituksenmukasein tavoitteen yhdessä työelämän edustajien kanssa.
Opiskelijan käyttämät kehittämis- ja innovaatiomenetelmät ovat työelämän kehittämisprojektin tavoitetta palvelevia.
Opiskelija huomioi ja osaa kuvata kehittämistoiminnan eri vaiheissa laatuun ja luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija käyttää kehittämistavoitteen tunnistamisessa ja muotoilussa tutkivaa otetta, työelämää ja asiantuntijaverkostoja tarkoituksenmukaisella tavalla.
Opiskelija käyttää kehittämis- ja innovaatiomenetelmiä soveltaen niitä projektin tavoitetta ja kohderyhmää palveleviksi. Opiskelija osoittaa hallitsevansa käytännössä työelämän tutkimustoimintaan, kehittämistoimintaan ja projektilla kehittämiseen liittyvät tunnuspiirteet.
Opiskelija ennakoi ja arvioi laatuun ja luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä tutkivalla otteella tapahtuvassa työelämän kehittämisessä ja tekee työelämän kannalta relevantteja ja kehittäviä johtopäätöksiä.