Svenska för marknadskommunikation, 5 op - SWE003AS2A
Opintojakson kieli
Suomi
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän sidonnaisuuden liike-elämän kulttuuriin pohjoismaissa.
Opiskelija ymmärtää pohjoismaista liike-elämän kulttuuria ja maabrändejä. Hän analysoi markkinointiviestejä ja luo viestejä eri kohderyhmille hyödyntäen erilaisia kanavia.
Opiskelija hallitsee markkinoinnin sanastoa, tuntee alan toimijoita, luo verkostoja sekä ymmärtää eri kulttuurialueiden erityispiirteitä ja niiden merkityksen markkinointiviestinnässä.
Sisältö
Markkinointiviestinnän eri muodot.
Pohjoismainen liike-elämän kulttuuri ja markkinointiviestinnän erityispiirteet. Pohjoismaisen markkinointiviestinnän analysointi.
Tutustuminen pohjoismaisiin alan yrityksiin, organisaatioihin ja verkostoihin.
Teksti- ja sanastoharjoitukset, kuuntelu- ja keskusteluharjoitukset.
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
kontakti-opetus ja/tai blended-learning
keskustelut, suulliset ja kirjalliset ryhmätehtävät
Itsenäinen opiskelu: suulliset ja kirjalliset yksilö ja ryhmätehtävät
Vierailut alan yrityksiin ja tapahtumiin mahdollisuuksien mukaan
Vierailuluennot
AHOT
1 Näyttö: Itsenäinen tutustuminen kurssin teemoihin ja kirjalliset tehtävät sekä yksi vierailu/haastatteluraportti. Loppukoe – suullinen ja kirjallinen?
2 Work &Study. Mikäli opiskelija osoittaa oppineensa kurssin sisällön työssään, voi hän osallistua näyttöön (tai osoitaa osaamisensa portfolion ja suullisen näytön avulla.
Oppimateriaalit
digitaalinen materiaali, alan autenttinen materiaali, opiskelijoiden tuottamat materiaalit
Intro
Tiesithän miten loistavia markkinoijia ruotsalaiset ovat?
Haluatko parantaa viestintätaitojasi ja oppia pohjoismaisesta markkinointiviestinnästä? Tällä kurssilla perehdyt markkinointiviestintään liike-elämän esimerkkien, mainosten, postausten, blogien ja podien avulla. Opit markkinoimaan ruotsiksi eri kohderyhmille.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Svenska för affärslivet -kurssin suorittaminen hyväksytysti, taso B2
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää pohjoismaisia liike-elämän kulttuureja ja viestinnän kulttuurisidonnaisuuden. Hän tuntee alan toimijoita ja verkostoja.
Hän ymmärtää monikanavaista markkinointiviestitnää.
Hän luo verkostoja.
Hän viestii melko sujuvasti käyttäen ammattitermejä ja ymmärtää alakohtaista viestintää. Hän tuntee markkinointiviestinnän termistöä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija ymmärtää pohjoismaisia liike-elämän kulttuurien erityispiirteitä ja viestinnän kulttuurisidonnaisuuden ja osaa soveltaa tietoa omassa viestinnässään.
Hän analysoi ja luo erilaisia monikanavaisia markkinointiviestejä ruotsiksi.
Hän luo verkostoja ja osaa viestiä sujuvasti ammattitermein ja luontevin rakentein. Hän ymmärtää hyvin markkinointiviestintää.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija ymmärtää kulttuurisidonnaisen viestinnän merkityksen Pohjoismaissa ja osaa soveltaa osaamistaan markkinointiviestinnässä.
Hän analysoi ja laatii erilaisia tehokkaita markkinointiviestejä ruotsiksi eri kanaville.
Hän luo verkostoja, on aloitekykyinen ja seuraa alaa. Hän viestii sujuvasti, ammattimaisesti ja oma-aloitteisesti. Hän tuntee markkinoinnin terminstöä.