Liikunnan ja urheilun pedagogiikka 2, 5 op - SPO1SL402
Opintojakson kieli
Suomi
Opettaja
Tomi Paalanen
Tiina Sihvola
Pekka Pitkälä
Tulevat toteutukset
Ei vielä toteutuksia julkaistu.
Käynnissä olevat toteutukset
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Päättyneet toteutukset
Ei päättyneitä toteutuksia.
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Kuvata oppijakeskeisyyden ydinasiat ja käyttää niitä yksittäisissä oppimistilanteissa. Tunnistaa ja kuvata opetustilanteen onnistumiseen vaikuttaneita tekijöitä.
Käyttää tarkoituksenmukaisesti oppijakeskeisiä menetelmiä. Reflektoida toimintaansa, tehdä johtopäätöksiä ja kehittää näiden perusteella seuraavaa opetustilannetta.
Käyttää tavoitteellisesti ja johdonmukaisesti oppijakeskeisiä menetelmiä. Huomioida ja reflektoida oppimiseen vaikuttavia tekijöitä sekä kehittää toimintaansa luotettavaan tietoon perustuen.
- Ihmis- ja oppimiskäsitykset
-Oppijakeskeisyys
-Oppimisympäristöt
-Implisiittinen ja eksplisiittinen oppiminen
-Toimintaympäristössä käytettävät mallit ja teoriat
-Liikunnan opetusmenetelmät
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson oppimistavat riippuvat toteutuksesta ja tarkentuvat opintojakson alussa. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Kuvata oppijakeskeisyyden ydinasiat ja käyttää niitä yksittäisissä oppimistilanteissa. Tunnistaa ja kuvata opetustilanteen onnistumiseen vaikuttaneita tekijöitä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa edellisen lisäksi:
Käyttää tarkoituksenmukaisesti oppijakeskeisiä menetelmiä. Reflektoida toimintaansa, tehdä johtopäätöksiä ja kehittää näiden perusteella seuraavaa opetustilannetta.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa edellisten lisäksi:
Käyttää tavoitteellisesti ja johdonmukaisesti oppijakeskeisiä menetelmiä. Huomioida ja reflektoida oppimiseen vaikuttavia tekijöitä sekä kehittää toimintaansa luotettavaan tietoon perustuen.