Opintojakso sisältää runsaasti uutta sanastoa, tekstejä sekä suullista että kirjallista harjoitusta. Se sopii myös hyvin niille, jotka ovat aikaisemmin suorittaneet joitain espanjan kursseja, mutta eivät hallitse kaikkia rakenteita, nimenomaan, menneenajan aikamuotoja.
Opintojakson aikana opiskeltavat rakenteet:
• espanjan menneen ajan aikamuotojen aspektiero: preteriti ja imperfekti
• se-passiivi
• relatiivipronominit
• akkusatiivi-ja datiivipronominit yhdessä
• järjestysluvut
• subjunktiivin preesens ja sen käyttö sivulauseissa
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät TAI
b. Tentti ja oppimistehtävät
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimateriaalit
Kontturi, Kimmo – Kuokkanen-Kekki, Marjaana – Palmujoki, Katri. 2015 (uudistettu painos). Español UNO: Espanjaa aikuisille kpl 11-20. Finn Lectura.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Taitotaso: A1
Espanjan perusteet 1 tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää joskus yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija pystyy käyttämään oppimaansa yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija ymmärtää usein yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta hyvää. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa lähinnä tutuissa, monipuolisissa kielenkäyttötilanteissa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija ymmärtää yleensä yksinkertaisia ja monipuolisia suullisia ja kirjallisia viestejä sekä pystyy välittämään ne onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen on rakenteiden ja/tai ääntämisen osalta erittäin hyvää. Opiskelija pystyy soveltamaan oppimaansa uusiin, monipuolisiin kielenkäyttötilanteisiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1–5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1-3-5.