Arvosana 1
Opiskelija pystyy laatimaan omaan osaamiseensa ja ajankäyttöönsä pohjaavan henkilökohtaisen kehittymis- ja opintosuunnitelman (HOPS). Opiskelija tiedostaa roolinsa osana työ- ja opiskelijayhteisöä.
Arvosana 3
Henkilökohtainen kehittymis- ja opintosuunnitelma on monipuolinen ja perusteltu. Opiskelija noudattaa laatimaansa ajankäyttösuunnitelmaa ja pystyy arvioimaan omaa osaamistaan ja kehittymistarpeitaan. Opiskelija pystyy toimimaan rakentavasti työ- ja opiskelijayhteisössä.
Arvosana 5
Opiskelija noudattaa laatimaansa monipuolista ja perusteltua henkilökohtaista kehittymis- ja opintosuunnitelmaa. Hän noudattaa ajankäyttösuunnitelmaansa ja kehittää oman työ- ja opiskeluyhteisönsä toimintaa. Opiskelija pystyy kehittämään omaa asiantuntijaprofiiliaan asetettujen tavoitteiden suunnassa.
Sisältö
- Henkilökohtainen oppimissuunnitelma HOPS
- Henkilökohtainen kehityssuunnitelma
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti omassa työssä oppimalla ja työelämä-projekteihin tai muihin projekteihin osallistumalla. Muut alla olevat oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) TAI
c. Verkkototeutus.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Ei edeltäviä opintoja.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija pystyy laatimaan omaan osaamiseensa ja ajankäyttöönsä pohjaavan henkilökohtaisen kehittymis- ja opintosuunnitelman (HOPS). Opiskelija tiedostaa roolinsa osana työ- ja opiskelijayhteisöä.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Henkilökohtainen kehittymis- ja opintosuunnitelma on monipuolinen ja perusteltu. Opiskelija noudattaa laatimaansa ajankäyttösuunnitelmaa ja pystyy arvioimaan omaa osaamistaan ja kehittymistarpeitaan. Opiskelija pystyy toimimaan rakentavasti työ- ja opiskelijayhteisössä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija noudattaa laatimaansa monipuolista ja perusteltua henkilökohtaista kehittymis- ja opintosuunni-telmaa. Hän noudattaa ajankäyttösuunnitelmaansa ja kehittää oman työ- ja opiskeluyhteisönsä toimintaa. Opiskelija pystyy kehittämään omaa asiantuntijaprofiiliaan asetettujen tavoitteiden suunnassa.